• Det er mange ting som irriterer og ødelegger vår konsentrasjon på jobb.

    FOTO: ILL.FOTO:CORBIS.

Ti ting som irriterer på jobb

De fleste av oss har opplevd høylytt sladring, latskap og bedrevitere på jobb. Men hva skaper mest irritasjon på arbeidsplassen?

Les også:

Ifølge Aftonbladet.se er det gneldring og syt om jobben som irriterer flest.

Intriger er heller ikke noe arbeidstagere er glade i.

Misliker ineffektivitet



Ifølge undersøkelsen foretatt av den svenske avisen Du & Jobbet , er det mye som irriterer folk på jobb.

Mangei irriterer seg også over kolleger som jobber for lite, og at de er for lite effektive på arbeidsplassen.

Unngå smiger



Bedreviterne finnes på de fleste arbeidsplasser, og de blir heller ikke satt mye pris på.

I tillegg irriterer mange seg over kolleger som kommer for sent, og kolleger som smisker og smigrer seg inn hos ledelsen.

De fleste setter pris på å slå av en prat med kolleger i løpet av dagen, noe som kan bidra til et bedre arbeidsmiljø. Men for mye prat har motsatt virkning. Vi finner det nemlig forstyrrende og irriterende.

Pass dine egne saker



Å lage mat på jobb er tillatt, men pass på å rydd opp etter deg. «Din mamma jobber ikke her» er fremdeles gjeldende på arbeidsplassen, for slurv og rot i fellesarealene er nemlig en irritasjon for mange.

Ufølsomme kommentarer blir heller ikke tatt godt imot, så tenk over hva du sier til dine arbeidskolleger.

I tillegg er det viktig å passe sine egne saker. Mennesker som legger seg i hva andre gjør, er nemlig ikke en yndlingskollega.

Les også:

Dette irriterer oss mest:

1. Gneldring og syt om jobben. 2. Intriger. 3. For lite effektivitet. 4. Bedrevitere. 5. Upålitelige kolleger eller kolleger som kommer for sent. 6. Folk som smisker og smigrer seg inn hos ledelsen. 7. For mye prat. 8. Slurv og rot i fellesarealene. 9. Ufølsomme kommentarer. 10. Folk som legger seg i hva du gjør.

Profilerte selskaper

Siste nytt