• Bilde fra videoen som kronprisen selv har lagt ut.

    FOTO: FRA KONGEHUSET.NO

Kronprinsen bak baren i vervekampanje

Mens han serverer to kaffe gjør kronprins Haakon sitt beste for å verve frivillige via YouTube.

Les også:

Kronprinsparet er flittige brukere av sosiale medier som Twitter og Facebook. Fredag la kronprins Haakon ut sin hjemmesnekrede video der han oppfordrer frivillige til å melde seg til innsats på Global Dignity Day 20. oktober.

– Selv om vi alle har forskjellig utgangspunkt, har vi alle muligheten til å bidra positivt. Det er det Global Dignity Day handler om, sier kronprins Haakon og serverer kaffe over disk.

Deretter skriver han en nettadresse på en tavle mens han etterlyser folk som vil ha en dialog med ungdom om det han karakteriserer som noe av det viktigste i livet.

Kronprinsen er en av grunnleggerne av Global Dignity, som siden 2006 har jobbet for å spre budskapet om at ved å styrke andre menneskers verdighet, styrker man også sin egen.

Dignity Day er et totimers skoleopplegg der ungdom diskuterer begrepet verdighet. Kronprinsparet har allerede reist rundt og besøkt en rekke skoler i landet med budskapet sitt.

Les også:

Les også