• Solo og Kvikklunsj hører med på skitur for mange nordmenn. Nå skal brusen forsøke seg i solfylte Los Angeles.

    FOTO: SARA JOHANNESSEN/SCANPIX

Solo vil slukke tørsten til amerikanerne

Den erkenorske appelsinbrusen Solo gir seg i kast med brusgigantene i kampen om amerikanske ganer. Denne uken kjører de tung markedsføring i drømmenes by.

Med appelsingule biler og store reklametavler er Los Angeles første sted ut når Solo, etter 77 år på trygg grunn i Norge, prøver seg på et fremstøt i USA. Daglig leder Joakim Sande har klokkertro på at amerikanerne kommer til å like den norske brusen, skriver Dagbladet.

- Vi vil nå mange millioner amerikanere gjennom godt, gammeldags norsk dugnadsarbeid, sier Sande, som sier at selskapet har lagt et betydelig beløp i markedsføringssatsingen.

«Shocking but true: The world's best soda is yellow. And Norwegian,» lyder slagordet på bannerne som er satt opp på Sunset Boulevard i filmhovedstaden denne uken.

Sande har selv delt ut soloflasker på sentrale steder i Los Angeles denne uka og betegner responsen som overveldende. I første omgang er prosjektet et markedsframstøt for å skape blest om Solo og lodde stemningen for en mulig USA-lansering av brusmerket.

Velkommen til Aftenpostens debatter!

Kommentarfeltet støtter ikke IE8. Vennligst oppgrader eller bruk en annnen nettleser.
Debatten vil bli moderert i ettertid.

Siste fra seksjon