Hopp til innhold

Aftenposten

  • A-magasinet
  • Osloby
  • Sport
  • Meninger
Meny Lukk

A-magasinet

  • FOTO: Stein Bjørge

Nettbrettene rykker inn i klasserommet. Ingen vet helt hva det gjør med læringen.

Barn i barnehagealder frarådes å bruke mye tid foran digitale skjermer. Så skal de over i en norsk skole der stadig mer av læringen foregår på skjerm.

Kjersti Nipen
Journalist
Publisert: 17.aug.2019 20:14
Oppdatert: 04.sep.2019 12:08

Paul France var Silicon Valleys drømmelærer. Teknologimagasinet Wired besøkte ham i klasserommet, som lignet mest på en techbedrift med sine store glassvinduer og dype sofaer, og beskrev en ung, entusiastisk og driftig lærer – «den typen lærer alle foreldre skulle ønske barna deres hadde».

Abonnent? Logg deg inn her.

Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her

Velg abonnementet som passer best for deg

Abonnementet fornyes automatisk hver 30. dag. Avslutt når som helst.

Prøv Aftenposten i 30 dager for 1 kr

Prøv 30 dager for 1 kr
  • Tipstelefon 02286
  • Send Nyhetstips på epost
  • Tips via secure drop
  • Debattinnlegg på epost

  • Kundeservice
  • Annonsere i Aftenposten
  • Personvernpolicy
  • Informasjonskapsler
Ansvarsmerket
  • Sjefredaktør og adm. redaktør: Espen Egil Hansen
  • Politisk Redaktør: Trine Eilertsen
  • Nyhetsredaktør: Tone Tveøy Strøm-Gundersen
  • Featureredaktør: Lillian Vambheim
  • Kulturredaktør: Cecilie Asker
  • Debattredaktør: Erik Tornes
  • Utviklingsredaktør: Eirik Hammersmark Winsnes
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Aftenposten. ACAP-beskyttet. Aftenposten arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Aftenposten har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
Aftenposten sentralbord: Tlf. 22 86 30 00 – Adresse: Akersgata 55, 0180 Oslo