Vy-sjefen vil føle det samme som kundene. Derfor hender det at han står på perrongen og er forbannet.
Pinlig: Å være togdirektør Geir Isaksen når han kommer altfor sent til et møte og må skylde på et forsinket tog.
- Robert Veiåker JohansenJournalist
- Martin Slottemo LyngstadFotograf
Geir Isaksen vil kjenne på det samme som kundene sine om morgenen. Derfor hender det at 64-åringen står på perrongen på Kolbotn stasjon og koker i topplokket. Han kan ikke utstå å komme for sent, NSB-konsernsjefen. Beklager, signalfeil, Vy-konsernsjefen. Følelsen blir dobbelt så sterk når han vet at det er hans ansvar at de rundt ham heller ikke er i rute. Kanskje kommer en kjenning bort og sier tørt: «Det hadde jo vært fint om toget gikk, Geir.» Han ser andre passasjerer ta frem telefonen og taste inn de vanlige meldingene til sjefen, kolleger eller noen de skal møte: «Kommer litt senere. Togtrøbbel.»
Les hele saken med abonnement