A-magasinet

Vy-sjefen vil kjenne på det samme som kundene sine. Derfor hender det at Geir Isaksen står på perrongen på Kolbotn stasjon og er forbannet.

Pinlig: Å være togdirektør Geir Isaksen når han kommer altfor sent til et møte og må skylde på et forsinket tog.

  • Robert Veiåker Johansen
    Journalist
  • Martin Slottemo Lyngstad
    Fotograf

Geir Isaksen vil kjenne på det samme som kundene sine om morgenen. Derfor hender det at 64-åringen står på perrongen på Kolbotn stasjon og koker i topplokket. Han kan ikke utstå å komme for sent, NSB-konsernsjefen. Beklager, signalfeil, Vy-konsernsjefen. Følelsen blir dobbelt så sterk når han vet at det er hans ansvar at de rundt ham heller ikke er i rute. Kanskje kommer en kjenning bort og sier tørt: «Det hadde jo vært fint om toget gikk, Geir.» Han ser andre passasjerer ta frem telefonen og taste inn de vanlige meldingene til sjefen, kolleger eller noen de skal møte: «Kommer litt senere. Togtrøbbel.»

Les hele saken med abonnement

Nyhetsbrev Få ukens høydepunkter fra A-magasinet rett i innboksen din hver fredag!