Foto: Tom A. Kolstad
A-magasinet

Lar du deg lokke av de mest kjente etikettene?

Noen vet alt om hvilken drikke du kjøper. Men vet du? Dette er hva som styrer valgene dine.

  • Ingvild Tennfjord
    Ingvild Tennfjord
    Aftenpostens vinspaltist

Selv folk som ikke drikker sprit, kan navnene på dem. Johnnie Walker. Absolut. Smirnoff. Bacardi. Hvordan klarte de det? Champagne har også brutt gjennom lydmuren av kommersielt støy. Lanson. Bollinger. Veuve Clicquot. Du trenger ikke ha kjøpt en eneste flaske for å vite at der har du smaken av feiring og luksus. Genial markedsføring, det er hva det er.

Hvert år publiseres «The Power 100». En kåring av verdens mest kjente brands innen alkoholholdige drikker. Hva har det med deg å gjøre? Jo, listen viser at noen vet mer om hva du kjøper og hvorfor du kjøper det, enn deg.

Les hele saken med abonnement

Nyhetsbrev Få ukens høydepunkter fra A-magasinet rett i innboksen din hver fredag!