Politikk

SAS en av hjernene bak Sommarøy-kampanjen – skulle brukes i markedsføring

SAS har spilt en mer aktiv rolle i utviklingen av tidløse Sommarøy enn det som tidligere har vært kjent. Samtidig viser interne dokumenter fra Innovasjon Norge at det er brukt 1,3 millioner kroner på kampanjen.

  • Alf Ole Ask

Det ble nylig kjent hvordan historien om at Sommarøy skulle bli en «tidsfri sone», som gikk verden rundt, i realiteten var et rent PR-stunt fra Innovasjon Norge. Mange har reagert på metoden den offentlige eide virksomheten har brukt.

Aftenposten har fått innsyn i dokumenter som viser at det er brukt nær 1,3 millioner kroner totalt, og ikke bare vel 500.000, som tidligere kjent, på kampanjen der Sommarøy skulle trekke flere turister til Nord-Norge.

Les hele saken med abonnement

Vi videreutvikler våre artikler.
Hjelp oss å forbedre, gi din tilbakemelding.
Gi tilbakemelding