Bolig

Da selger markedsførte leiligheten som «helt OK», ville ingen ha den. Så endret de strategi.

Leiligheten gikk over takst da selgeren måtte iverksette plan B.

Før sommeren forsøkte Pål Schaathun å selge denne leiligheten på Nordnes i Bergen. Da så den ganske annerledes ut.
  • Synne Hellum Marschhäuser
    Journalist

«Helt ok leilighet som skulle hatt et malingsstrøk eller to. Gangavstand til veldig mye.» Det var overskriften i annonsen i boligannonsen før sommeren. Megleren foreslo maling og boligstylist, men selger Pål S. Schaathun ville ha en mer ærlig annonse. Ikke for å gjøre narr av leiligheten, men som et stikk til hvordan boliger normalt markedsføres.

Liker du ikke penger, spurte folk. Hvis det ærlige forsøket ikke ga salg, skulle Schaathun gå med på meglerens ønske. Pusse opp, ta inn grønne planter og hyre stylist. Så, hvordan gikk det?

Les hele saken med abonnement