NYTT OG STORT: Før leiligheten ble lagt ut for salg, fjernet eieren veggen mellom kjøkken og stue, og monterte nytt kjøkken og ny kjøkkenøy.

NYTT OG STORT: Før leiligheten ble lagt ut for salg, fjernet eieren veggen mellom kjøkken og stue, og monterte nytt kjøkken og ny kjøkkenøy. Andreas Wiig

Derfor pusset Ana opp for 600.000 før visning

Før Ana Zarate skulle selge leiligheten i Heggedal i Asker, investerte hun 600.000 kroner i en omfattende oppgradering. Hun har ikke angret et sekund.

Annonsørinnhold produsert av Schibsted Partnerstudio

– Ja, det var dyrt, men det var verdt det! Kjøperen fikk en fantastisk leilighet i et nydelig område, og vi fikk en pris som kompenserte for kost og innsats. Det ble en vinn-vinn-situasjon, sier Ana etter salget av leiligheten i Åmotveien 5.
Den 111 kvadrat store leiligheten ble solgt for 4,9 millioner kroner.

Familien hadde lenge vært på utkikk etter en ny enebolig med flere soverom og større plass – og en hage der barna kunne leke. Etter to års leting, fant de drømmeboligen.

– Vår nye enebolig var det perfekte huset for oss i vår neste livsfase, og fortsatt i Heggedal. Dermed var tiden inne for å selge, forteller hun.

Tenkte likt

Gjennom egen jobb hadde Ana hatt kontakt med mange meglere i Asker, og hun hadde et par kandidater i tankene da hun skulle selge egen bolig.

– Jeg intervjuet Fredrik von Krogh fra Proaktiv, og da klikket alt på plass. Vi tenkte likt, og jeg opplevde at firmanavnet Proaktiv var mer enn et navn; det var uttrykk for hvordan han tilnærmet seg jobben, med en indre motivasjon for å gjøre salget til en god opplevelse for både kjøper og selger, sier Ana.

Få gratis verdivurdering av boligen din.

Hun var også opptatt av at salgsprosessen skulle være et lagarbeid, der alle involverte arbeidet mot et felles mål. Anas utgangspunkt var at alle endringer som skulle gjøres før et salg skulle gjøres som om hun selv skulle fortsette å bo der.

Megler Fredrik von Krogh Foto: Proaktiv

– Jeg tror på å gi gode ting til andre mennesker, så vi valgte det beste i løsninger, materialer og design og i alt arbeidet som skulle gjøres.

Lagarbeid

Med i prosjektet kom Proaktivs interiørdesigner Anine von Krogh, og etter hvert mange dyktige fagfolk innen ulike håndverksfag.

Den største endringen var å fjerne veggen mellom kjøkken og stue, samt ny kjøkkeninnredning i den åpne løsningen. Benkeplaten som ble valgt var av kostbar stein, som passet inn i leilighetens nye uttrykk.

– Jeg satte opp detaljerte budsjetter som vi jobbet etter, og vi laget en 3D-plan for den valgte løsningen. Hele veien jobbet alle i teamet ut fra en visjon om hvordan det ferdige produktet skulle bli. Fredrik kombinerte denne visjonen med det han visste markedet ville etterspørre. Derfor var det betryggende da han ga tommelen opp for løsningene, sier Ana.

Stolt av leiligheten

Da leiligheten var klar for salg, var Ana stolt over boligen hun snart skulle overlate til nye mennesker. Von Krogh gir det tette samarbeidet med henne mye av æren for det gode resultatet.

– Kundens engasjement og kompetanse varierer fra oppdrag til oppdrag. Vår jobb er alltid å gjøre det optimale for kunden, men det er ekstra morsomt når en kunde går inn med sjel og engasjement i et prosjekt. Det var tilfellet her, sier von Krogh, og får komplimenten i retur:

– Fredriks team laget et av de beste boligprospektene jeg har sett noensinne. Informasjonsnivået var høyt, teksten som beskrev område og bolig var inspirerende, og bildene fanget leilighetenes potensial på en strålende måte, sier Ana.

Visning

Hun trekker også frem den digitale markedsføringen, og hvordan identifiserte målgrupper ble nådd presist gjennom den. På visningen stilte Proaktiv i tillegg med to meglere. Til sammen resulterte dette i en budrunde med flere bydere, og en pris som gjorde at Ana fikk belønning for investering og innsats.

Les hva kundene sier om Fredrik

– Markedet vil alltid finne ut hva de beste objektene er, og finne en riktig pris på dem. Jeg tenker at en meglers aller viktigste jobb er å koble de rette folkene til de rette boligene. Her gjorde Fredrik en kjempejobb, sier Ana.

Luftig og høyt

Da Siw Oppegaard (50), skulle flytte fra femtende etasje i Skåreråsen på Lørenskog, gjorde hun også oppgraderinger i leiligheten, Men med en snekker-sønn til å hjelpe, og mye egeninnsats, ble utgiftene vesentlig lavere enn for Ana Zarate.

Siw Oppegaard. Foto: Privat

– Heldigvis var rør og røropplegg nye i fjor, og på høsten kom også et nytt bad på plass. Dermed var viktige oppgraderinger allerede utført. I tillegg valgte jeg å male alle overflater, samt pusse ned og male dørene på kjøkkeninnredningen i moderne farger. Alt i alt var jeg veldig fornøyd med resultatet, forteller Oppegaard.

Hun gjorde intervju og hentet inn tilbud fra tre meglere, og valgte Blomberg.

Les hva kundene sier om Lise

– Det var mest et spørsmål om tillit og kjemi. Hun var imøtekommende, og jeg opplevde henne som ærlig og oppriktig, sier Oppegaard. I tillegg ble jeg anbefalt Blomberg fra en kollega, som nylig har både kjøpt og solgt bolig gjennom henne. Jeg er svært fornøyd med valget av megler.

Megler Lise Blomberg Foto: Proaktiv

Rask prosess

Eiendommen ble annonsert en uke før visning. Den var også forhåndsutlyst til borettslagets medlemmer, som har forkjøpsrett.

– Markedsføringen må være rettet mot de aktuelle målgruppene for en bolig, og her virket markedsføringen bra. På selve visningsdagen var den første interesserte på plass ti minutter før visningen startet, og det var folk der helt til siste slutt, forteller Blomberg.

Hun og Oppegaard var begge til stede på visningen, slik at de kunne vise både leiligheten, bod og garasje samtidig.

HØYT OG LUFTIG: Lyset og utsikten fra 15. etasje var to av kvalitetene som trakk mange til visningen i Skåreråsen på Lørenskog. Foto: Fredrik Hanson, Diakrit

Dagen etter kom første bud på morgenen, da Blomberg var på vei til kontoret. To interesserte bød mot hverandre, og i løpet av dagen ble leiligheten solgt for 2,65 millioner kroner.

Få gratis verdivurdering av boligen din