Foreldreliv

Butikkene reklamerte med tilbud på Black Friday. Nå viser det seg at flere oppga feil førpris.

– Villedende og ulovlig salgsmarkedsføring, sier Forbrukertilsynet, som nå har sendt brev til fem aktører.

FORBRUKERTILSYNET HAR KONKLUDERT: Prisene var uendret i flere måneder. Men på Black Friday ble de fremstilt som tilbud. Foto: Kallestad, Gorm / NTB scanpix

– Det finnes dessverre en del villedende og ulovlig salgsmarkedsføring. Det er en viktig oppgave for oss å stanse mest mulig av dette slik at forbrukerne ikke blir lurt.

Direktør i Forbrukertilsynet, Elisabeth Lier Haugseth, oppsummerer årets Black Friday. En drøy måned etter salgsperioden viser undersøkelsene deres at forbrukerne nettopp ble lurt.

Les hele saken med abonnement

Nyhetsbrev Få smarte tips fra eksperter og gode forslag til løsninger på store og små utfordringer du møter i livet som forelder. Rett i innboksen.