Aftenposten

  • A-magasinet
  • Osloby
  • Sport
  • Meninger
Meny Lukk

Kultur

Emne
  • Film
  • TV-serier
  • Musikk
  • Litteratur
  • Nyheter
    • Politikk
    • Norge
    • Verden
    • Økonomi
    • A-magasinet
    • Podkast
    • Karriere
  • Osloby
    • Restaurantguiden
    • Sulten
    • Byliv
  • Sport
    • Fotball
    • Live
    • Langrenn
    • Sprek
    • Friidrett
  • Meninger
    • Leder
    • Debatt
    • Kommentarer
    • Kronikk
    • SiD
  • Kultur
    • Film
    • TV-serier
    • Musikk
    • Litteratur
  • Eavis
    • Arkiv
  • A til Å
A til Å
    • Aftenposten Junior
    • Aftenposten TV
    • A-magasinet
    • Arkiv
    • Alpint
    • Bil
    • Bolig
    • Byliv
    • Debatt
    • Digital
    • Dødsfall
    • eAvis
    • Eliteserien
    • Event
    • Familie
    • Film
    • Fotball
    • Friidrett
    • Golf
    • Hopp
    • Håndball
    • Innenriks
    • Ishockey
    • Karriere
    • Kloden vår
    • Kommentar
    • Kronikk
    • Kultur
    • Langrenn
    • Leder
    • Litteratur
    • Live
    • Magasiner
    • MAGASIN+
    • Meninger
    • Musikk
    • Oles klode
    • Osloby
    • Podkast
    • Politikk
    • Rabattkoder
    • Reise
    • SiD
    • Skiskyting
    • Sport
    • Sprek
    • Sulten
    • Supporter
    • Sykkel
    • Utenriks
    • Økonomi
  • Event
  • Tips oss
  • Kundeservice
  • Annonsering
  • Kjøp Aftenposten Junior
  • Kjøp magasiner
  • Bedriftsabonnement
  • Dødsannonser
  • FOTO: AKAM1K3 Karpe Diem sparte ikke på noe da de spilte i Oslo Spektrum. Filmen Adjø Montebello er blitt en fest av en triumf om en stor kunstnerisk suksess.

Adjø Montebello: En herlig gave til Karpe-fansen

Et stort kunstnerisk løft avsluttes med en film som oser av overskudd. Fet, rørende og hysterisk på samme tid.

Robert Hoftun Gjestad
kulturjournalist
Publisert: 07.des.2017 14:57
Oppdatert: 07.des.2017 16:16

Hiphoperne i Karpe Diems Heisann Montebello-prosjekt startet med syv låter og syv videoer, men har utviklet seg til et sjeldent stort og ambisiøst kunstprosjekt. Det toppet seg med tre konserter i Oslo Spektrum i april, og avsluttes nå med filmen Adjø Montebello.

Solgt inn som en blanding av dokumentar-, fiksjon- og konsertfilm, men skal man være ærlig treffer filmen kun på de to siste definisjonene. Ikke at det ikke holder, for all del, for Adjø Montebello er blitt en fest av en oppsummering av hele prosjektet.

i
Bli abonnent for å lese videre
Du er logget inn med . Vi finner ikke et aktivt abonnement på denne e-posten.
Er du abonnent?Fortsett her
Logg inn her

Siste sjanse

Les hele Aftenposten for kun kr 100 frem til 1. mai

Siste sjanse

Aftenposten for kr 100 frem til 1. mai

Alt innhold på aftenposten.no, inkludert 2 digitale brukere

Tilbudet går ut om:

0
Dager
0
Timer
0
Minutter
0
Sekunder
Bestill her

Ordinærpris 249,-/mnd. Ingen bindingstid

Ønsker du også avisen levert hjem?

Digitalt + avis i helgen

Avisen levert hjem i helgen og alltid digital tilgang

Bestill her

Digitalt + avis hver dag

Avisen levert hjem hver dag og alltid digital tilgang

Bestill her
Til forsiden Til toppen
  • Tipstelefon 02286
  • Tips på e-post
  • Varslertjenesten Securedrop
  • Debattinnlegg på e-post
  • Sentralbord 22 86 30 00
  • Annonser 2286 3010
  • Kundeservice 2189 6040
  • Vis Akersgata 55 i kart
  • AdresseAkersgata 55, 0180 OSLO
  • Sjefredaktør og administrerende direktørEspen Egil Hansen
  • Politisk redaktørTrine Eilertsen
  • NyhetsredaktørTone Tveøy Strøm-Gundersen
  • FeatureredaktørLillian Vambheim
  • UtviklingsredaktørEirik Hammersmark Winsnes
  • Personvernpolicy og cookies
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Aftenposten. ACAP-beskyttet. Personvernpolicy og cookies.   Aftenposten arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Aftenposten har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.