Tilbudet som ble lagt fram, kan bety en slutt på konflikten mellom det amerikanskeide TV-konsernet og landets største TV-distributør.
Ifølge Kampanje skal tilbudet være bedre enn tidligere. Tirsdag avviste Discovery opplysningene om at Telenor hadde beveget seg i forhandlingene.
Kommunikasjonsdirektør Espen Skoland i Discovery ønsker ikke å kommentere saken.
TV-krigen gir vekst for konkurrerende tjenester
Striden mellom Canal Digital og Discovery har ført til kraftig vekst for Riks-TV og for Discoverys strømmetjeneste DPlay.
Natt til mandag gikk Discoverys kanaler i svart hos Canal Digital-kunder, etter at de to selskapene ikke ble enige om en ny avtale.
Nå opplever konkurrerende tjenester en strøm av kunder som ønsker å se Discovery-kanaler som Max, TVNorge og Eurosport, skriverVG.
Mange har nå kjøpt abonnement hos Discoverys strømmetjeneste DPlay for å kunne se blant annet Ylvis og 4-stjerners middag .
– Vi har fått 20– 30 prosent nye brukere i løpet av to døgn. Det er langt over forventning, sier Bernhard Steen, direktør for multimedia og teknologi i Discovery Norge. Han kan imidlertid ikke gi konkrete tall på hvor mange dette er.
Men Dplays strømmeløsning er langt fra god nok, mener Aftenpostens teknologijournalist.
Canal Digitals konkurrent, Riks-TV, opplever også stor pågang fra nye kunder.
– Mandag tidoblet rikspakke-salget seg i forhold til en vanlig dag. Det har vært nesten like stor pågang tirsdag, men vi hadde bedre kontroll over situasjonen, sier Jens-Petter Gjelseth, informasjonssjef i Riks-TV til VG.
Samtidig melder forbrukerombudet om en rekke henvendelser fra folk som ønsker å skifte leverandør. (©NTB)
Les også: Full ordkrig om hvorfor 13 TV-kanaler gikk i svart hos Canal Digital