Kultur

Dagbladet kutter ut sexannonsene

Fredag blir siste dag. 10 millioner annonsekroner forsvinner.

Dagbladet kutter ut sexannonsene, tre måneder etter at Anne Aasheim tok over som sjefredaktør.

– De er gammelmodige og gått ut på dato. Sexannonsene hører ikke hjemme i Dagbladet anno 2006, sier Aasheim.

Fra og med lørdag skal Dagbladet framstå i en fornyet form, og det er i den forbindelse beslutningen om sexannonsene blir iverksatt.

– Det begynte med annonser for bind og tamponger. Senere ble det kontaktannonser. Dagbladet har sprengt alle grenser, men på 1980-tallet bikket det litt over. I dag er det mest 800-nummer for orgasme over telefon, sier Aasheim.

Hun håper at andre annonsører vil kjenne sin besøkelsestid og dekke opp for inntektstapet.

– Personlig er jeg ikke støtt over disse annonsene, men jeg er heller ikke komfortabel med dem. Mange lesere har derimot følt seg krenket og ubekvemme, og jeg har fått masse e-poster om dette, sier Aasheim til Dagbladet.no.

Anne Aasheim mener sexannonsene har gått ut på dato. Heiko Junge / SCANPIX

Relevante artikler

  1. DEBATT

    Hvorfor ikke flyskam, Aftenposten?

  2. NORGE

    Skipet bruker seks tonn olje i døgnet: – Spørsmålet er om dette kan forsvares for en «meningsløs» idrettsrekord

  3. KULTUR

    DN bryr seg ikke om at E24 er størst på nett: – Som å sammenligne poteter og trøfler

  4. LANGRENN

    Northug-leiren ut mot ny bloggsatsing

  5. FOTBALL

    Kyvåg får ikke fortsette som Norway Cup-sjef

  6. FOTBALL

    Går fra Viking til Jerv: – Jeg føler det er rett valg, jeg må tenke på meg selv