TV 2 pusser opp merkevaren – presenterer ny logo
TV 2 presenterte tirsdag ny merkevare og visuell identitet. Blant annet erstattes den gamle TV 2-logoen med en ny.
– Enkelte forbinder oss stadig vekk bare med den lineære TV-kanalen som ble startet i 1992, sier sjefredaktør Olav T. Sandnes i TV 2 blant annet i en pressemelding.
Der heter det at TV-kanalen vil ha en «ny, tydeligere og mer samlende merkevare for å møte den økte konkurransen fra globale aktører og vinne kampen om folks tid».
Mens TV 2 har rettet virksomheten mot strømming og digitale produkter de siste årene, henger merkevaren igjen, skriver de videre i meldingen.
– TV 2s visuelle identitet har bare gjennomgått små justeringer siden 1992, samtidig som både TV 2 og mediebransjen har endret seg fundamentalt, sier Sandnes.
Grepet får også konsekvenser for Sumo-navnet, som i løpet av året forsvinner.