Kultur

Bare 6 prosent synes det er greit å bruke personlig data for å målrette politisk reklame

Men de unge er generelt mer positive til politisk reklame enn de eldre, viser ny undersøkelse. – Unge er kanskje mer vant til den typen reklame, sier valgforsker.

Jarl Vetle Paulsen (19) og Endre Alne (22) er ferske studenter på Oslo Met. De lar seg ikke plage av politisk reklame i sosiale medier og på nett.
  • Anders Veberg
    Anders Veberg
    Journalist
Nyhetsbrev Vil du ha film- og serietips rett i innboksen?

Det summer på torget ved Oslo Met. Jarl Vetle Paulsen (19) og Endre Alne (22) har akkurat begynt på ergoterapistudiet. De tar en pause fra et maraton av informasjon og nye vennskap.

Rundt dem finnes all tenkelig informasjon om studenthelse, kantinetilbud og foreninger de kan bli med i. Med stortingsvalget rett rundt hjørnet, trenger de heller ikke lete lenge etter politikere som prøver å vinne akkurat deres stemmer.

Les hele saken med abonnement