Kultur

Svenske Aftonbladet og Aftenposten produserer ny sesong av Sweatshop sammen

WebTV-serien vant Gullruten i 2015 og er blant Norges mest sette. I sesong to har Schibsted-avisene Aftonbladet og Aftenposten samarbeidet om produksjonen.

  • Synne Søhoel Drageset

Aftonbladet lanserer i dag første episode av deres versjon av serien. Opptaket er gjort i Kambodsja med to norske og to svenske deltagere

Den norske sesong to lanseres på Aftenposten i midten av mai.

I denne første svenske sesongen reiser motebloggerne Sarah og Lisa til Kambodsja for å undersøke tekstilindustrien slik Fria og Anniken gjorde i Aftenpostens serie fra 2014. I sesong to møtes de fire på nytt i Kambodsja, nå som aktivister i jakten på en levelønn for de mange 100.000 tekstilarbeiderne i Kambodsja.

Jentene blir virkelig satt på prøve i nok et møte med en bransje med store utfordringer og store kleskjeder bak lukkede dører.

Relevante artikler

  1. SID

    Hey, bloggen! Her er klagens outfit. | Sunniva Nerbøberg (17)

  2. KULTUR

    Andem skal regissere amerikanske Skam

  3. SID

    Sweatshop: Tårer redder ikke verden | Håvard Norli Rensvold

  4. DEBATT

    Kvinnene i STUCK er fanget i et eldgammelt, fattigdomsdrevet kjønnsrollemønster, styrt og opprettholdt av menn | Geir Fredriksen

  5. A-MAGASINET

    «Folk kaller oss bortskjemte barn og synes det er mye grining. Da blir jeg så provosert»

  6. KULTUR

    Svenske redaktører avviser at mediene ble presset til å navngi #metoo-anklagede Fredrik Virtanen