Aftenposten

  • A-magasinet
  • Osloby
  • Sport
  • Meninger
Meny Lukk

Kultur

Emne
  • Film
  • TV-serier
  • Musikk
  • Litteratur
  • Nyheter
    • Politikk
    • Norge
    • Verden
    • Økonomi
    • A-magasinet
    • Podkast
    • Karriere
  • Osloby
    • Restaurantguiden
    • Sulten
    • Byliv
  • Sport
    • Fotball
    • Live
    • Langrenn
    • Sprek
    • Friidrett
  • Meninger
    • Leder
    • Debatt
    • Kommentarer
    • Kronikk
    • SiD
  • Kultur
    • Film
    • TV-serier
    • Musikk
    • Litteratur
  • Eavis
    • Arkiv
  • A til Å
A til Å
    • Aftenposten Junior
    • Aftenposten TV
    • A-magasinet
    • Arkiv
    • Alpint
    • Bil
    • Bolig
    • Byliv
    • Debatt
    • Digital
    • Dødsfall
    • eAvis
    • Eliteserien
    • Event
    • Familie
    • Film
    • Fotball
    • Friidrett
    • Golf
    • Hopp
    • Håndball
    • Innenriks
    • Ishockey
    • Karriere
    • Kloden vår
    • Kommentar
    • Kronikk
    • Kultur
    • Langrenn
    • Leder
    • Litteratur
    • Live
    • Magasiner
    • MAGASIN+
    • Meninger
    • Musikk
    • Oles klode
    • Osloby
    • Podkast
    • Politikk
    • Rabattkoder
    • Reise
    • SiD
    • Skiskyting
    • Sport
    • Sprek
    • Sulten
    • Supporter
    • Sykkel
    • Utenriks
    • Økonomi
  • Event
  • Tips oss
  • Kundeservice
  • Annonsering
  • Kjøp Aftenposten Junior
  • Kjøp magasiner
  • Bedriftsabonnement
  • Dødsannonser
  • FOTO: Fredrik Arff/Scenekvelder Espen Grjotheim får sitt brakende gjennombrudd som Operafantomet.

«The Phantom of the Opera»: Verdt å vente på i 32 år

Mektig, mystisk og magisk – et melodrama på høyoktan.

Mona Levin
Publisert: 08.sep.2018 15:30
Oppdatert: 10.sep.2018 14:42

Selv om det i visse kretser er moderne å mislike musikaler generelt og Andrew Lloyd Webbers musikk spesielt, skal man være bra sur (eller ekskluderende) for å mistrives med The Phantom of the Opera.

Dette storslagne melodramaet om en vansiret, ensom og genial mann som bor under Parisoperaen, og som er besatt av den unge sangeren Christine Daaé, rommer det aller meste av teatermagi. Derunder fallende lysekroner, tåkelagte underjordiske innsjøer, hypnotiserende romantiske melodier, dragende seksualitet, mord og fortvilet kjærlighet. For første gang får The Phantom of the Opera nå en fullskala sceneoppsetning i Norge.

i
Bli abonnent for å lese videre
Du er logget inn med . Vi finner ikke et aktivt abonnement på denne e-posten.
Er du abonnent?Fortsett her
Logg inn her

Akkurat nå kan du lese hele Aftenposten

for kun kr 100 frem til 1. mai

Akkurat nå kan du lese hele

Aftenposten for kun kr 100 frem til 1. mai

Alt innhold på aftenposten.no, inkludert 2 digitale brukere

Bestill her

Ordinærpris 249,-/mnd. Ingen bindingstid

Ønsker du også avisen levert hjem?

Digitalt + avis i helgen

Avisen levert hjem i helgen og alltid digital tilgang

Bestill her

Digitalt + avis hver dag

Avisen levert hjem hver dag og alltid digital tilgang

Bestill her
Til forsiden Til toppen
  • Tipstelefon 02286
  • Tips på e-post
  • Varslertjenesten Securedrop
  • Debattinnlegg på e-post
  • Sentralbord 22 86 30 00
  • Annonser 2286 3010
  • Kundeservice 2189 6040
  • Vis Akersgata 55 i kart
  • AdresseAkersgata 55, 0180 OSLO
  • Sjefredaktør og administrerende direktørEspen Egil Hansen
  • Politisk redaktørTrine Eilertsen
  • NyhetsredaktørTone Tveøy Strøm-Gundersen
  • KulturredaktørSarah Sørheim
  • FeatureredaktørLillian Vambheim
  • UtviklingsredaktørEirik Hammersmark Winsnes
  • Personvernpolicy og cookies
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Aftenposten. ACAP-beskyttet. Personvernpolicy og cookies.   Aftenposten arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Aftenposten har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.