Aftenposten

  • A-magasinet
  • Osloby
  • Sport
  • Meninger
Meny Lukk

Kultur

Emne
  • Film
  • TV-serier
  • Musikk
  • Litteratur
  • Nyheter
    • Politikk
    • Norge
    • Verden
    • Økonomi
    • A-magasinet
    • Podkast
    • Karriere
  • Osloby
    • Restaurantguiden
    • Sulten
    • Byliv
  • Sport
    • Fotball
    • Live
    • Langrenn
    • Sprek
    • Friidrett
  • Meninger
    • Leder
    • Debatt
    • Kommentarer
    • Kronikk
    • SiD
  • Kultur
    • Film
    • TV-serier
    • Musikk
    • Litteratur
  • Eavis
    • Arkiv
  • A til Å
A til Å
    • Aftenposten Junior
    • Aftenposten TV
    • A-magasinet
    • Arkiv
    • Alpint
    • Bil
    • Bolig
    • Byliv
    • Debatt
    • Digital
    • Dødsfall
    • eAvis
    • Eliteserien
    • Event
    • Familie
    • Film
    • Fotball
    • Friidrett
    • Golf
    • Hopp
    • Håndball
    • Innenriks
    • Ishockey
    • Karriere
    • Kloden vår
    • Kommentar
    • Kronikk
    • Kultur
    • Langrenn
    • Leder
    • Litteratur
    • Live
    • Magasiner
    • MAGASIN+
    • Meninger
    • Musikk
    • Oles klode
    • Osloby
    • Podkast
    • Politikk
    • Rabattkoder
    • Reise
    • SiD
    • Skiskyting
    • Sport
    • Sprek
    • Sulten
    • Supporter
    • Sykkel
    • Utenriks
    • Økonomi
  • Event
  • Tips oss
  • Kundeservice
  • Annonsering
  • Kjøp Aftenposten Junior
  • Kjøp magasiner
  • Bedriftsabonnement
  • Dødsannonser
  • FOTO: Erik Berg/Den Norske Opera & Ballett Silas Henriksens tolkning av Hamlet er knallgod. Den løfter forestillingen hele veien igjennom, mener anmelderen.

Anmeldelse av The Hamlet Complex: En omsorgsfull hyllest

The Hamlet Complex er blitt en sorgmunter assosiasjonslek som først og fremst handler om en gutt som mister faren sin.

Maren Ørstavik
Publisert: 15.sep.2018 13:55
Oppdatert: 16.sep.2018 13:35

Alan Lucien Øyens (40) indre verden må være en bunnløs brønn av ideer. Regissøren og koreografen er like hjemme i politisk teater som i moderne ballett, og han har en egen evne til å få de mest abstrakte og vanskelig tilgjengelige kunstneriske konseptene til å føles nære og helt konkrete – som en samtale med en nær venn over et kjøkkenbord.

Med The Hamlet Complex i Operaen går han løs på en av teaterets mest kompliserte tekster. Ved hjelp av humor og overraskelser, sorg og sinne og imponerende raske skift mellom de emosjonelle ytterpunktene, tar stykket oss med rundt i Hamlet, Ofelia og Gertrudes hoder.

i
Bli abonnent for å lese videre
Du er logget inn med . Vi finner ikke et aktivt abonnement på denne e-posten.
Er du abonnent?Fortsett her
Logg inn her

Akkurat nå kan du lese hele Aftenposten

for kun kr 100 frem til 1. mai

Akkurat nå kan du lese hele

Aftenposten for kun kr 100 frem til 1. mai

Alt innhold på aftenposten.no, inkludert 2 digitale brukere

Bestill her

Ordinærpris 249,-/mnd. Ingen bindingstid

Ønsker du også avisen levert hjem?

Digitalt + avis i helgen

Avisen levert hjem i helgen og alltid digital tilgang

Bestill her

Digitalt + avis hver dag

Avisen levert hjem hver dag og alltid digital tilgang

Bestill her
Til forsiden Til toppen
  • Tipstelefon 02286
  • Tips på e-post
  • Varslertjenesten Securedrop
  • Debattinnlegg på e-post
  • Sentralbord 22 86 30 00
  • Annonser 2286 3010
  • Kundeservice 2189 6040
  • Vis Akersgata 55 i kart
  • AdresseAkersgata 55, 0180 OSLO
  • Sjefredaktør og administrerende direktørEspen Egil Hansen
  • Politisk redaktørTrine Eilertsen
  • NyhetsredaktørTone Tveøy Strøm-Gundersen
  • KulturredaktørSarah Sørheim
  • FeatureredaktørLillian Vambheim
  • UtviklingsredaktørEirik Hammersmark Winsnes
  • Personvernpolicy og cookies
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Aftenposten. ACAP-beskyttet. Personvernpolicy og cookies.   Aftenposten arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Aftenposten har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.