Kultur

Sosiale medier-pris til Aftenposten og #metoo-kampanjen

– Jeg er ganske sikker på at noe grunnleggende har endret seg i kjølvannet av #metoo-kampanjen, sier kulturredaktør Sarah Sørheim.

Journalist Anders Veberg (f.v.), avdelingsleder Cecilie Asker, kulturredaktør Sarah Sørheim og journalist Thea Storøy Elnan tok mandag imot prisen for «Årets beste overraskelse» under Social Media Days. Foto: Social Media Days/ Facefirst.no

  • Øystein Aldridge
    Øystein Aldridge

Aftenposten vant mandag kveld prisen for «Årets overraskelse i sosiale medier 2017» for sitt arbeid med #metoo-kampanjen og oppropet #stilleforopptak. Prisen ble delt ut under Social Media Days i Oslo Kongressenter.

Med #stilleforopptak tok 590 norske kvinnelige skuespillere et oppgjør med ukulturen i norsk TV, film og teater. Oppropet ble publisert i midten av november og satte for alvor i gang #metoo-kampanjen i Norge.

Les hele saken med abonnement