Aftenposten

  • A-magasinet
  • Osloby
  • Sport
  • Meninger
Meny Lukk

Kultur

Emne
  • Film
  • TV-serier
  • Musikk
  • Litteratur
  • Nyheter
    • Politikk
    • Norge
    • Verden
    • Økonomi
    • A-magasinet
    • Podkast
    • Karriere
  • Osloby
    • Restaurantguiden
    • Sulten
    • Byliv
  • Sport
    • Fotball
    • Live
    • Langrenn
    • Sprek
    • Friidrett
  • Meninger
    • Leder
    • Debatt
    • Kommentarer
    • Kronikk
    • SiD
  • Kultur
    • Film
    • TV-serier
    • Musikk
    • Litteratur
  • Eavis
    • Arkiv
  • A til Å
A til Å
    • Aftenposten Junior
    • Aftenposten TV
    • A-magasinet
    • Arkiv
    • Alpint
    • Bil
    • Bolig
    • Byliv
    • Debatt
    • Digital
    • Dødsfall
    • eAvis
    • Eliteserien
    • Event
    • Familie
    • Film
    • Fotball
    • Friidrett
    • Golf
    • Hopp
    • Håndball
    • Innenriks
    • Ishockey
    • Karriere
    • Kloden vår
    • Kommentar
    • Kronikk
    • Kultur
    • Langrenn
    • Leder
    • Litteratur
    • Live
    • Magasiner
    • MAGASIN+
    • Meninger
    • Musikk
    • Oles klode
    • Osloby
    • Podkast
    • Politikk
    • Rabattkoder
    • Reise
    • SiD
    • Skiskyting
    • Sport
    • Sprek
    • Sulten
    • Supporter
    • Sykkel
    • Utenriks
    • Økonomi
  • Event
  • Tips oss
  • Kundeservice
  • Annonsering
  • Kjøp Aftenposten Junior
  • Kjøp magasiner
  • Bedriftsabonnement
  • Dødsannonser
  • FOTO: Espedal, Jan Tomas Fotokunstnerne Dag Alveng (t.v.) og Jo Bentdal sammen med galleristen Helene Gulaker Hansen.

DNB satser på fotokunst: Ungjente-portretter skal henge hos toppledelsen

Fotokunst-veteranen Dag Alveng og debutanten Jo Bentdal er innkjøpt til DNBs kunstsamling.

Heidi Borud
Publisert: 07.jul.2016 22:23
Oppdatert: 07.jul.2016 22:23

Dag Alveng er en av veteranene i det norske fotokunstmiljøet, mens Jo Bentdal debuterte på Høstutstillingen i fjor. Nå er de begge innkjøpt til DNBs kunstsamling.

Storbanken har kjøpt 6 bilder fra Bentdals portrettserie Common sensibility med unge, usminkede jenter. I fotoprosjektet tematiserer han jentenes kroppsspråk og posisjon i samfunnet. Ved å plassere jentene i en felles positur i en høyrygget stol i et mørklagt rom, henter han frem elementer fra renessanseportrettene.

i
Bli abonnent for å lese videre
Du er logget inn med . Vi finner ikke et aktivt abonnement på denne e-posten.
Er du abonnent?Fortsett her
Logg inn her

Siste sjanse

Les hele Aftenposten for kun kr 100 frem til 1. mai

Siste sjanse

Aftenposten for kr 100 frem til 1. mai

Alt innhold på aftenposten.no, inkludert 2 digitale brukere

Tilbudet går ut om:

0
Dager
0
Timer
0
Minutter
0
Sekunder
Bestill her

Ordinærpris 249,-/mnd. Ingen bindingstid

Ønsker du også avisen levert hjem?

Digitalt + avis i helgen

Avisen levert hjem i helgen og alltid digital tilgang

Bestill her

Digitalt + avis hver dag

Avisen levert hjem hver dag og alltid digital tilgang

Bestill her
Til forsiden Til toppen
  • Tipstelefon 02286
  • Tips på e-post
  • Varslertjenesten Securedrop
  • Debattinnlegg på e-post
  • Sentralbord 22 86 30 00
  • Annonser 2286 3010
  • Kundeservice 2189 6040
  • Vis Akersgata 55 i kart
  • AdresseAkersgata 55, 0180 OSLO
  • Sjefredaktør og administrerende direktørEspen Egil Hansen
  • Politisk redaktørTrine Eilertsen
  • NyhetsredaktørTone Tveøy Strøm-Gundersen
  • FeatureredaktørLillian Vambheim
  • UtviklingsredaktørEirik Hammersmark Winsnes
  • Personvernpolicy og cookies
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Aftenposten. ACAP-beskyttet. Personvernpolicy og cookies.   Aftenposten arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Aftenposten har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.