Aftenposten

  • A-magasinet
  • Osloby
  • Sport
  • Meninger
Meny Lukk

Debatt

  • Nyheter
    • Politikk
    • Norge
    • Verden
    • Økonomi
    • A-magasinet
    • Podkast
    • Karriere
  • Osloby
    • Restaurantguiden
    • Sulten
    • Byliv
  • Sport
    • Fotball
    • Live
    • Langrenn
    • Sprek
    • Friidrett
  • Meninger
    • Leder
    • Debatt
    • Kommentarer
    • Kronikk
    • SiD
  • Kultur
    • Film
    • TV-serier
    • Musikk
    • Litteratur
  • Eavis
    • Arkiv
  • A til Å
A til Å
    • Aftenposten Junior
    • Aftenposten TV
    • A-magasinet
    • Arkiv
    • Alpint
    • Bil
    • Bolig
    • Byliv
    • Debatt
    • Digital
    • Dødsfall
    • eAvis
    • Eliteserien
    • Event
    • Familie
    • Film
    • Fotball
    • Friidrett
    • Golf
    • Hopp
    • Håndball
    • Innenriks
    • Ishockey
    • Karriere
    • Kloden vår
    • Kommentar
    • Kronikk
    • Kultur
    • Langrenn
    • Leder
    • Litteratur
    • Live
    • Magasiner
    • MAGASIN+
    • Meninger
    • Musikk
    • Oles klode
    • Osloby
    • Podkast
    • Politikk
    • Rabattkoder
    • Reise
    • SiD
    • Skiskyting
    • Sport
    • Sprek
    • Sulten
    • Supporter
    • Sykkel
    • Utenriks
    • Økonomi
  • Event
  • Tips oss
  • Kundeservice
  • Annonsering
  • Kjøp Aftenposten Junior
  • Kjøp magasiner
  • Bedriftsabonnement
  • Dødsannonser
  • FOTO: Jarle Hagen Morten Munch-Olsen i bildelingsorganisasjonen Bilkollektivet frykter at tilgang på små elbiler i Oslo sentrum ikke vil erstatte privatbilene, men tvert imot føre til flere biler i bykjernen.

Hva vil egentlig NSB med bildeling i Oslo? | Morten Munch-Olsen

NSBs planlagte bybilkonsept kan øke bilbruken og antall biler i sentrumsområdet. Dette i motsetning til bymiljøhensyn, politiske målsetninger og etablerte bildelingsordninger.

Morten Munch-Olsen
Direktør i Bilkollektivet
Publisert: 31.aug.2018 19:30
Oppdatert: 31.aug.2018 14:31

Synne Homble, i NSB, skrev treffende og godt om bildeling i Aftenposten i vår. Innlegget kom i forbindelse med at NSB planlegger å lansere et konsept for delte bybiler i Oslo sentrum.

Homble argumenterer godt og riktig for at bildeling kan redusere unødvendig bilbruk og antall biler i gatene. Hun viser til tall fra Transportøkonomisk institutt og erfaringer gjort i København og Vancouver.

i
Bli abonnent for å lese videre
Du er logget inn med . Vi finner ikke et aktivt abonnement på denne e-posten.
Er du abonnent?Fortsett her
Logg inn her

Siste sjanse

Les hele Aftenposten for kun kr 100 frem til 1. mai

Siste sjanse

Aftenposten for kr 100 frem til 1. mai

Alt innhold på aftenposten.no, inkludert 2 digitale brukere

Tilbudet går ut om:

0
Dager
0
Timer
0
Minutter
0
Sekunder
Bestill her

Ordinærpris 249,-/mnd. Ingen bindingstid

Ønsker du også avisen levert hjem?

Digitalt + avis i helgen

Avisen levert hjem i helgen og alltid digital tilgang

Bestill her

Digitalt + avis hver dag

Avisen levert hjem hver dag og alltid digital tilgang

Bestill her
Til forsiden Til toppen
  • Tipstelefon 02286
  • Tips på e-post
  • Varslertjenesten Securedrop
  • Debattinnlegg på e-post
  • Sentralbord 22 86 30 00
  • Annonser 2286 3010
  • Kundeservice 2189 6040
  • Vis Akersgata 55 i kart
  • AdresseAkersgata 55, 0180 OSLO
  • Sjefredaktør og administrerende direktørEspen Egil Hansen
  • Politisk redaktørTrine Eilertsen
  • NyhetsredaktørTone Tveøy Strøm-Gundersen
  • FeatureredaktørLillian Vambheim
  • UtviklingsredaktørEirik Hammersmark Winsnes
  • Personvernpolicy og cookies
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Aftenposten. ACAP-beskyttet. Personvernpolicy og cookies.   Aftenposten arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Aftenposten har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.