Debatt

Hvor skal vi togpendlere rette våre klager? | Christian Peder Braarud

  • Christian Peder Braarud
    Ski

Hva og hvem skal passasjerene forholde seg til når reisen ikke går på skinner? Foto: Jon Olav Nesvold / NTB scanpix

Til Ruter? NSB? Bane Nor? Eller...?

Debatt
Dette er et debattinnlegg. Meninger i teksten står for skribentens regning.

Onsdag morgen, 07:55 fra Ski, retning Oslo:

Utfall av ATC i Oppegård førte til stans, så saktekjøring innover. Ved Ljan kom vi inn i kø inn til Oslo S på grunn av signalfeil i Oslo-tunnelen. Innstilt fra Oslo S. Forsinkelse: 15 minutter.


Torsdag morgen, 08:24, retning Oslo:

Tar igjen forangående tog ved Greverud. Toget har problemer med dørkontroll og klarer ikke holde ruten.

Går sakte med mange stopp inn til Ljan. Der blir vi stående lenge og vente på alternativt spor grunnet sporskifter som ikke virker.

Går etter hvert sakte inn til Oslo S. Forsinkelse: 35 minutter.

Fredag morgen: 08.24 retning, Oslo: Innstilt.

Hvor skal vi rette klagen?

Til Ruter, som selger månedskort?

Til NSB, som er blitt jernbanens Adecco?

Til Bane Nor, som eier den sviktende infrastrukturen?

Til Togmateriell AS, som eier togene som ikke virker?

Eller til Mantena AS, som vedlikeholder de sviktende togsettene?

Ski - Oslo S. fredag morgen

Les også om pendlerne i Lillestrøm og på Strømmen som må stå i lang kø for pendlerparkering:

Følg og delta i debattene hos Aftenposten meninger på Facebook og Twitter

Les mer om

  1. Jernbane
  2. Pendling
  3. Debatt
  4. Østfoldbanen