Useriøst, NRK!

Venninnene Sophie Elise Isachsen og Fetisha Williams lager podkast for NRK. Det har skapt debatt.

Kva med å spørje ungdomane kva og kven dei saknar?

Dette er et debattinnlegg. Eventuelle meninger i teksten står for skribentens regning. Hvis du ønsker å delta i debatten, kan du lese hvordan her.

Eg studerte journalistikk i 2013. Draumeplassen NRK var seriøs med god integritet og etikk. Det er slutt. To påverkarar, Sophie Elise Isachsen og Fetisha Williams, blei tilsette for å publisere podkast i NRK. Ho eine skal trekke unge jenter, sa redaksjonssjef Rune Lind til VG. Kvinnene er snart 30 år. Kvifor tilsett ikkje NRK yngre for å nå målgruppa? Kva med å spørje ungdomane kva og kven dei saknar?

NRK gav også eiga avtale for kommersielt arbeid til Sophie Elise. Dette er brot på NRK sine eigne reglar om kommersielle avtalar som tilsett i NRK. Har nokon tilsette fritak, må alle få det.

NRK har òg brote med Ver varsam-plakaten, meiner journalistprofessor Svein Burås. Han kommenterte til Kampanje at Lindmo-intervjuet fungerte som ei lansering. Journalistisk integritet og etikk bør trumfe. NRK har korkje av dei.

Tilsetjinga er ikkje problemet. Det er at NRK går imot VV-plakaten punkt 2.7 om forholdet mellom journalist og reklame, og 2.8 om skjult reklame. Det er minst to brot i tillegg til brot med eigen etikk. Truverdet er svekt.


NRK svarer: Stemmer ikke

Slik svarer NRK på kritikken om at de har brutt presseetikken:

Hvis podkasten «Sophie & Fetisha» hadde vært en sesongbasert podkast med for eksempel åtte episoder over åtte uker, så ville Sophie Elise hatt en karantenetid. Dette er vanlig i for eksempel TV-prosjekter som har en tidsavgrenset publiseringsperiode. Men siden podkasten publiseres ukentlig, året rundt, lar det seg ikke gjøre å ha en karantenetid i publiseringsperioden. Det ville i praksis betydd at Sophie Elise ville vært nødt til å oppgi levebrødet sitt.

Det stemmer ikke at NRK går imot Vær Varsom-plakaten punkt 2.7 og 2.8. Podkasten er fullstendig reklamefri, og Vær Varsom-plakaten gjelder også for denne podkasten.

Rune Lind, redaksjonssjef, NRK Underholdningsavdelingen