Her forpliktet Coop-sjefen seg til å jobbe for å redusere nordmenns sukkerinntak. I helgen startet han priskrig på smågodt – for tredje gang på ett år. | Joacim Lund
Dagligvarebransjens innsats for bedre folkehelse er først og fremst en PR-jippo.
En søt historie fra uken som gikk:
Coop-kjeden satte ned prisen på smågodt til 3 kroner hektoet. Det fikk fart på søtmonsene. De spratt opp av sofaene, løp til Coop-butikkene og rev 100.000 kilo slikkerier ut av hyllene før helseministeren rakk å si diabetes. Til tross for at det var satt en begrensning på 3 kilo smågodt per kunde (!) gikk mange av butikkene tomme. «Vi har overgått alt av salgstall på smågodt med fire-fem-gangeren», sa kjededirektør i Coop Mega, Daniel Kyrre Pedersen, til E24. Samtidig kunne han berolige dem som møtte tomme smågodthyller.
Les hele saken med abonnement
Les også
Vold i barndommen påvirker den fysiske helsen senere i livet. Særlig ett funn overrasket forskeren.
Dette gjør «alle» feil når de faster. Astrid E. Kure (49) har gått ned i vekt og fått bedre helse.
Toppbyråkrat ropte i telefonen: «Hva faen er dette her, da?!»
Forskere fant sterk sammenheng mellom kosthold og barns psykiske helse