Forbrukerrådet har glemt forbrukerne

  • Joacim Lund

Syv millioner av fellesskapets kroner er brukt på en tjeneste som gir gamle priser på matvarer du ikke nødvendigvis vil ha.

Dette er en kommentar. Kommentarene skrives av Aftenpostens kommentatorer eller fast tilknyttede spaltister. Kommentarene gir uttrykk for skribentens analyser og meninger. Hvis du ønsker å svare på kommentaren, kan du lese hvordan her.

Syv millioner kroner har så langt gått med til å lage dagligvaretjenesten Sjekk dagligvarer. Forbrukerrådet hevder at den vil gi forbrukerne verdifull informasjon om prisnivået i butikkene. Det gjør den ikke.

Tanken har sikkert vært god. Pris er viktig for norske forbrukere. Vi har skrevet mye om fattigdom her i Aftenposten i sommer. For ganske mange er det åpenbart viktig å spare penger i matbutikken. Andre bare liker det.

Les hele saken med abonnement