Lærernes strenge regler ødelegger konsentrasjonen | Fabian Haye Aadnesen
Si ;D-innlegg: Hvis noen må veldig på do, er det vanskelig å holde seg.
Jeg har allerede opplevd mange ulike lærere, selv om jeg bare går i 8. klasse. En ting alle har til felles, er at de alle er strenge på do-gåing i timene.
Frisk luft eller gå på do?
Lærerne sier at vi må bruke friminuttet til å gå på do, men friminuttet er da vi skal få oss frisk luft. Spesielt når vi har så lite friminutt som vi har, skal vi måtte bruke fem av de minuttene til å gå på do?
Jeg ser hvorfor lærerne ikke lar oss gå på do så ofte. Hvis noe er kjedelig, er det lett å rekke opp hånden og si at jeg må på do for å drøye tiden.
Men hvis noen faktisk må veldig på do, er det vanskelig å holde seg. Vi er ikke voksne ennå, blæren har ikke utviklet seg helt og er derfor mye mindre.
Konsentrasjonen ødelegges
Klassen vår er enig med lærerne om å være strenge på do-gåing, men jeg synes at hvis det er krise, må vi få lov til å gå på do.
Vi kan legge fra oss mobilen på hyllen i klasserommet, sånn at vi ikke holder på med den på do.
Å tisse er en naturlig ting, og å holde seg gjør det vanskeligere å konstrere seg, og vi ender opp med ikke å kunne følge med i timen.
13–21 år? Vil du også skrive til Si ;D? Send ditt innlegg til sid@aftenposten.no. Alle får svar innen tre dager. Dersom du ønsker å være anonym, må du oppgi dette tydelig i mailen. Her kan du lese mer om å sende inn innlegg til oss.