Norge

Ville svindle bankkunder

Et nytt svindelforsøk mot DnB NOR er i gang. Se hvilken e-post du for all del <strong>ikke</strong> må svare på.

  • Peter Markovski

Forbruker.no har mottatt en e-post fra en bekymret leser. Han mottok nettopp en mail fra en svindler som utgir seg for å jobbe i DnB NOR-konsernet.

E-posten inneholder følgende tekst:

Viktig!

Fra nå av, må alle kunder i DnB registrere seg med sitt kredittkort på internett. Når du har gjennomført registreringen vil du få mulighet til å bruke disse nye tjenestene: Sende penger, motta penger, betale regninger og se din saldo på konto.

Hvis du ikke registrerer deg innen 30.09.2005 vil du ikke ha mulighet for og kunne bruke ditt kredittkort da det blir sperret av sikkerhetsmessige årsaker.

For å registrere online klikk her.

Skriver på norsk

Nettadressen det linkes til er skremmende lik DnB NORs eget design.

For kort tid siden la DnB NOR ut en driftsmelding på nettbanken, der de advarer mot svindelforsøket.

"Noen av våre kunder har mottatt en e-post som tilsynelatende er fra DnB NOR. DnB NOR vil ikke sende ut e-post til sine kunder hvor vi ber om personlig informasjon. E-posten må derfor ikke besvares," står det i meldingen.

Informasjonsdirektør Eivind Grønstad bekrefter over Forbruker.no at konsernet på ny er rammet av svindelforsøk.

— Ja, og denne er jo avansert laget og er på norsk. Det er også brukt elementer fra vårt nettdesign.

— Vi har ikke noen idé om omfanget, men vi har fått en del telefoner i dag. Men jeg håper at folk er bevisst på at vi aldri vil be om kortnumre og slikt, sier han.

  1. Les også

    Internasjonale bedragerier

  2. Les også

    Kort-info blir stjålet og solgt

  3. Les også

    Svindelforsøk mot Visa-kunder

Svindel-e-posten leder deg til denne nettsiden. SVAR IKKE PÅ DENNE E-POSTEN.

Vi videreutvikler våre artikler.
Hjelp oss å forbedre, gi din tilbakemelding.
Gi tilbakemelding

Relevante artikler

  1. FAMILIE OG OPPVEKST

    Veronica Berg fikk et kredittkort hun aldri hadde bedt om: – Det er en fryktelig ufin måte å tjene penger på.

  2. REISE

    Har du mottatt dette kravet fra Norwegian?

  3. NORGE

    Nordmenn er lettere å lure enn svensker og dansker, skal vi tro tyvene

  4. DIGITAL

    Høysesong for svindlerne: Her er tipsene som gjør at du ikke blir lurt

  5. NORGE

    Fortsatt problemer med Vipps

  6. NORGE

    Skal ha utgitt seg for å være regjeringsadvokaten. Nå er fire nigerianere siktet for direktørsvindel.