Norge

Dette skryter vi av på CV-en

LinkedIn har undersøkt over 85 millioner profiler for å finne ut hvilke ord og klisjeer som er mest brukt i din CV det siste året.

LinkedIn avslører nå hvilke klisjeer vi oftest bruker i vår egen CV. Foto: NICHOLAS KAMM

  • Linda Johnsen Ørstavik

Les også:

Det sosiale verktøyet LinkedIn har nå tatt seg bryet med å gå igjennom over 85 millioner profiler for å avsløre hvilke klisjeer vi bruker mest, og hvilke egenskaper vi oftest skryter av i vår egen CV.

Hvor mange av egenskapene har du listet opp på din egen CV?

Har laget liste

Hvis det er noe som kan få kommende arbeidsgivere til å rynke på nesen, så er det beskrivelser av oss selv som ikke sier noe som helst.

Klisjeer finnes overalt, og CV-er er fulle av ambisiøse og beskrivende ord som egentlig ikke sier noe om deg som person, ifølge LinkedIn.

Nå avslører LinkedIn etter kartlegging i sine egne baser, hvilke klisjeer som er mest brukt på CV— er verden over.

Skryter av ulike ting

LinkedIn sin kartlegging over hvilke klisjeer som blir brukt hvor.ILLUSTRASJON:LINKEDIN. Foto: ILLUSTRASJON:LINKEDIN

Se illustrasjonen i full størrelse her.

Amerikanerne er ifølge LinkedIn de som oftest skryter av å ha omfattende erfaring, og dette er også klisjeen som er mest brukt og topper LinkedIn sin liste.

Mennesker fra Canada og Australia er også flinke til å skryte av sin erfaring, mens brasilianere, indere og spanjoler hyller sin egen dynamiske personlighet i sin CV.

Franskmennene, italienerne og nederlenderne mener selv at de er mest innovative, mens engelskmenn oftest beskriver seg selv som motiverte.

Undersøkelsen viser at desto nærmere landene er hverandre geografisk, desto likere er bruken av de ulike egenskapene og klisjeene.

Les også

  1. Festlig CV faller gjennom

  2. De vanligste CV- tabbene

  3. Menn tjener på CV med bilde

  4. Overkvalifisert for drømmejobben