Vipps fungerer nesten som normalt etter tekniske problemer
Betalingstjenesten Vipps har hatt tekniske problemer. Noen kunder ble trukket dobbelt, andre fikk ikke sendt penger.
Onsdag ble Vipps-appen oppdatert, men to døgn senere er det fortsatt tekniske problemer. Foto: Fredrik Varfjell, Fredrik / NTB scanpix
Ifølge kommunikasjonsrådgiver Cecilie Skjennald i Vipps fikk de ved 11-tiden fredag ha ryddet opp i de fleste problemene:
– Nå skal betaling fungere som normalt, mens check-out i Vipps go fortsatt kan være ustabil, sa Skjennald.
Hun forteller i 15-tiden at status er den samme og leger til at tjenesten nå fungerer som normalt for de aller fleste.
Fikk problemer da tjenesten skulle oppgraderes
En Vipps-kunde som skulle sende 500 kroner til hver av sine barn opplevde at den ene fikk 1000 kroner, mens overføringen til den andre ikke gikk igjennom:
– Nå er det jeg som må ordne opp ved å kreve penger tilbake siden Vipps ikke kan ta overførte penger tilbake, sier kunden.
Det var natt til onsdag Vipps-tjenesten skulle oppgraderes.
De skulle vært ferdige midt på dagen, men mange kunder opplevde problemer både torsdag og fredag.
Vipps har i dag 2,7 millioner kunder, som daglig utfører 300.000–350.000 transaksjoner med tjenesten.
Les også: Alle bankene er snart med i Vipps