Norge

Vipps fungerer nesten som normalt etter tekniske problemer

Betalingstjenesten Vipps har hatt tekniske problemer. Noen kunder ble trukket dobbelt, andre fikk ikke sendt penger.

Onsdag ble Vipps-appen oppdatert, men to døgn senere er det fortsatt tekniske problemer. Foto: Fredrik Varfjell, Fredrik / NTB scanpix

  • Per Annar Holm
    Per Annar Holm

Ifølge kommunikasjonsrådgiver Cecilie Skjennald i Vipps fikk de ved 11-tiden fredag ha ryddet opp i de fleste problemene:

– Nå skal betaling fungere som normalt, mens check-out i Vipps go fortsatt kan være ustabil, sa Skjennald.

Hun forteller i 15-tiden at status er den samme og leger til at tjenesten nå fungerer som normalt for de aller fleste.

Fikk problemer da tjenesten skulle oppgraderes

En Vipps-kunde som skulle sende 500 kroner til hver av sine barn opplevde at den ene fikk 1000 kroner, mens overføringen til den andre ikke gikk igjennom:

– Nå er det jeg som må ordne opp ved å kreve penger tilbake siden Vipps ikke kan ta overførte penger tilbake, sier kunden.

Det var natt til onsdag Vipps-tjenesten skulle oppgraderes.

De skulle vært ferdige midt på dagen, men mange kunder opplevde problemer både torsdag og fredag.

Vipps har i dag 2,7 millioner kunder, som daglig utfører 300.000–350.000 transaksjoner med tjenesten.

Les også: Alle bankene er snart med i Vipps

Et vipps koster samfunnet 13 kroner

Les mer om

  1. Bank
  2. Vipps

Flere artikler

  1. NORGE
    Publisert:

    Nytt Vipps-trøbbel: Overførte 1000 kroner - kompisen fikk 17.000

  2. NORGE
    Publisert:

    Problemene i Vipps og DNB er løst.

  3. ØKONOMI
    Publisert:

    Betalingsproblemer for DNB-kunder

  4. NORGE
    Publisert:

    Nettbanktrøbbelet: – Feilen er rettet

  5. NORGE
    Publisert:

    Ny Vipps-rekord til tross for tekniske problemer på 17. mai

  6. NORGE
    Publisert:

    Vipps gikk varm da alle skulle ha pølser og is