Norge

Ønsker ikke besøk

B2C driver selv et aktivt dørsalg, ifølge forbrukermyndighetene på sterkt kritikkverdig vis.

  • Sveinung Berg Bentzrød
    Sveinung Berg Bentzrød
    Journalist

Aftenposten har forsøkt å oppsøke B2C, for å få en kommentar til at selskapet ligger på klagetoppen for useriøs virksomhet. B2C holder til i Maridalsveien 300, i et bygg der Falck har en hovedsentral. Ved en bakdør står ringeklokken til B2C. Men ingen åpnet eller svarte da Aftenposten ringte på, til tross for at daglig leder Marius Martinsen var til stede. Over telefon ga han beskjed om at han ikke ønsket noe besøk fra Aftenposten. Heller ikke ønsket han å bli avbildet, ved kontoret. Vi spurte hvorfor.— Vi har ingen kommentarer.- Hvordan kan du vite det, før vi har stilt noen spørsmål?- Vi ønsker ikke å kommentere noe.- Hvordan er det å ligge på klagetoppen?- Det er useriøse påstander.- Fra forbrukermyndighetene?- Det kan ikke være riktig, sier Martinsen, før han legger på.Selskapets salgs- og markedsføringsdirektør Gabriel Bentes ønsker heller ikke å svare på Aftenpostens spørsmål, ut over å fremholde at SMS'en en kunde mottok 23. oktober ikke skal oppfattes som innkreving. Den gir bare informasjon om at saken kan bli sendt til innkreving, ifølge Bentes.

Les også

  1. B2C på klagetopp