Hopp til innhold

Aftenposten

  • A-magasinet
  • Osloby
  • Sport
  • Meninger
Meny Lukk

Norge

  • FOTO: Olav Olsen Halden-toget er det eneste av InterCity-togene på Østlandet som har Oslo S som endestasjon. Den er også InterCity-linjen med lavest punktlighet i rushtiden.

Dårligste punktlighet for tog i Norge på mange år

En myr av røde tall. Slik endte punktligheten for norsk jernbane i 2018. Bane Nor forklarer nedgangen med tekniske feil med signalanleggene, samt klimatiske forhold og ekstremvær.

Sveinung Berg Bentzrød
Lene Skogstrøm
Publisert: 03.jan.2019 07:23
Oppdatert: 03.jan.2019 11:29

Onsdag kom tallene fra Bane Nor som viser hvor punktlig norsk jernbane var i 2018.

I statistikken markeres togene som nådde jernbanens egne mål for punktlighet med grønne tall. De som ikke nådde målene er markert med rødt.

Abonnent? Logg deg inn her.

Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her

Velg abonnementet som passer best for deg

Abonnementet fornyes automatisk hver 30. dag. Avslutt når som helst.

Prøv Aftenposten i 30 dager for 1 kr

Prøv 30 dager for 1 kr
  • Tipstelefon 02286
  • Send Nyhetstips på epost
  • Tips via secure drop
  • Debattinnlegg på epost

  • Kundeservice
  • Annonsere i Aftenposten
  • Personvernpolicy
  • Informasjonskapsler
Ansvarsmerket
  • Sjefredaktør og adm. redaktør: Espen Egil Hansen
  • Politisk Redaktør: Trine Eilertsen
  • Nyhetsredaktør: Tone Tveøy Strøm-Gundersen
  • Featureredaktør: Lillian Vambheim
  • Kulturredaktør: Cecilie Asker
  • Debattredaktør: Erik Tornes
  • Utviklingsredaktør: Eirik Hammersmark Winsnes
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Aftenposten. ACAP-beskyttet. Aftenposten arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Aftenposten har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
Aftenposten sentralbord: Tlf. 22 86 30 00 – Adresse: Akersgata 55, 0180 Oslo