Selv om retoriker Kristian Bjørkdahl synes Høyres Instagram-konto er morsom, mener han det er problematisk at partier kommuniserer på denne måten.

  • Se hele reportasjen øverst i saken.

– Tar man et skritt tilbake fra denne Instagram-kontoen, er det åpenbart for meg at dette er en avledningsmanøver. Dette er hva de gamle romerne kalte «brød og sirkus», sier Bjørkdahl.

Det var jo 2 for 1 🤪🤷🏻‍♂️

A post shared by Høyre (@hoyre) on

– Det folk vil ha på Insta, er humor, bilder av venner eller fine glansbilder. Vi har valgt å følge plattformens premisser med å være uformelle. Vi er ikke opptatt av å nå bredest mulig ut på Instagram, men i stedet å fange en interesse hos unge som ikke nødvendigvis er så interessert i politikk, sier kommunikasjonsrådgiver i Høyre, Cecilie Victoria Jensen.

– Det er viktigere å la folk bli kjent med hvem politikerne våre er, enn bare å snakke politikk. Det har vi andre plattformer til.

Tusen takk! Det lønner seg å sveipe til @hoyre 😘 #TeamErna

A post shared by Høyre (@hoyre) on

Hvem skal du dele fredagstacoen med i dag?🙋🌮🕺#GodHelg #gullrekka

A post shared by Høyre (@hoyre) on