• Odd Inge Aas
    Journalist
  • Jørgen Arnor G. Lom
    Redaksjonell utvikler
  • Robert Gjerde
    Journalist

Lørdag kveld byttet Fremskrittspartiet leder. Etter 15 år takket Siv Jensen for seg. Sylvi Listhaug satte seg i sjefsstolen. Mange er spente på hvilken retning den nye lederen vil ta partiet i.

Begge to er svært aktive på sosiale medier. Jensen har 180.000 følgere på Facebook, rundt 20.000 flere enn Listhaug. Det er imidlertid store forskjeller på hvilke følelser de trigger hos sine tilhengere.

– Det som tydeligst skiller Listhaug fra Jensen, er at følgerne hennes er sintere. Og de blir bare sintere og sintere, sier Ingvild Endestad.

Den ferske Frp-lederen åpner nå for å legge om stilen noe på Facebook.

Endestad er partner i Analyse & tall. Selskapet vil følge norske politikere tett på sosiale medier frem mot valget.

Les hele saken med abonnement