Økonomi

3400 Equinor-ansatte mistet telefonforbindelse

Ved en feiltagelse har Telenor koblet ut abonnementene til 3400 Equinor-ansatte som har bedrifts-abonnement hos Telenor.

  • Camilla Bjørheim
    Journalist

(Stavanger Aftenblad): – Dette skyldes en feil i ordresystemet som berører våre Equinor-kunder. Det er bare å beklage, sier Caroline Lund i Telenor.

Feilen skal ha oppstått i 13-tiden lørdag.

– Dette blir håndtert. Vi har hatt ressurser i sving for å rette opp feilen, og for en rekke kunder er feilen allerede rettet opp i. Vi ber folk om å restarte telefonene sine, sier Lund til Stavanger Aftenblad.

Hun legger til at i samarbeid med Equinor har de med mest kritisk behov fått tilbake telefonforbindelse først.

– Har telefonsvikten rammet forbindelsen med Equinors installasjoner til havs?

– Da vi fikk beskjeden, iverksatte vi normal beredskapsprosedyre. Dette har imidlertid ikke fått noen operasjonelle konsekvenser for selskapet, ei heller påvirket noen operative forhold. Vi har jobbet tett sammen med Telenor. De fleste fikk telefonene sine på nett igjen i 15-tiden, sier Kjetil Visnes i Equinor.

Vi videreutvikler våre artikler.
Hjelp oss å forbedre, gi din tilbakemelding.
Gi tilbakemelding

Les mer om

  1. Telenor
  2. Equinor
  3. Kommunikasjon

Relevante artikler

  1. ØKONOMI

    Norne-skipet rammet av «Castberg-feil»

  2. DIGITAL

    Pris i Norge: 28.000 kroner. Pris i Danmark: 10.000 kroner.

  3. ØKONOMI

    Equinor forbereder nye kutt på 4,5 milliarder kroner på norsk sokkel

  4. ØKONOMI

    Equinor nekter å informere hovedeier om lederlønn

  5. ØKONOMI

    Lei hjemme-alene-fester – Mímir Kristjánsson vil ha full kontroll med Equinor

  6. KULTUR

    Equinor-elektriken skrev «stolt oljearbeider» på Facebook. Det ble starten på en kampanje mot «oljeskam»