Økonomi

Peppes utfordrer Grandiosa i frysedisken

Peppes Pizza er foreløpig mest kjent for å levere ferskvare på døren eller til bordet, men nå vil restaurantkjeden også ha sin del av frossenpizzasalget.

Peppes nøyer seg ikke med å levere pizza på døren og til bordet. Nå vil de også innta frysediskene. Illustrasjonsfoto: Terje Bendiksby / NTB scanpix

  • vaktsjef@ntb.no

Umoe Restaurants, som står bak Peppes-restaurantene, går sammen med dagligvarekonsernet Scandza for å innta frysediskene i landets butikker, skriver Dagens Næringsliv. Pizzabunner, sauser og andre ingredienser for å lage Peppes Pizza hjemme er allerede på plass, og nå går selskapet et skritt videre.

– Vi skal bygge en pizzabusiness i servicehandel og i dagligvare. Hvis vi gjør det bra, kan vi bli store, sier Stig Sunde i Scandza.

Orkla, med merkevarer som Grandiosa og Big One, har i dag drøyt to tredeler av frossenpizzamarkedet, som ifølge analyseselskapet Nielsen er verdt 2,3 milliarder kroner. Pizzabakeren er en annen stor aktør.

Det er forlokkende for Sunde, som sammen med partner Jan Bodd har bygget opp et konsern som blant annet eier Synnøve Finden, Sørlandschips, Finsbråten og Leiv Vidar.

– Vi liker å gå inn i et slikt marked, spesielt når det er så store muligheter, og særlig når kategorien er drevet av innovasjon, sier Sunde.

– Dette er ikke en taktisk greie, men det er en langsiktig plan som vi gjør med kraft, sier Bodd.

Vi videreutvikler våre artikler.
Hjelp oss å forbedre, gi din tilbakemelding.
Gi tilbakemelding

Les mer om

  1. Maten vår

Maten vår

  1. ØKONOMI

    Interessert i billige matvarer? Nå er det trolig for sent.

  2. ØKONOMI

    Konkurransetilsynet skeptisk til priskrig på julematen

  3. ØKONOMI

    Butikkene har to knep for å få deg til å betale for priskrigen på julemat

  4. ØKONOMI

    Næringsministeren mener dårlig dagligvarekonkurranse har «store skadevirkninger»

  5. ØKONOMI

    Rema-kundene har glemt bommertene