Økonomi

Den nye kyllingen fra Rema vokser saktere og lever lenger. Men den skal ikke bli dyrere.

TRONDHEIM (Adresseavisen): – Vurdert ut fra dyrevelferden, er endringen intet mindre enn en revolusjon i Landbruks-Norge, sier Dyrevernalliansen om Remas gigantomlegging

Ole Robert Reitan, er styrelder i Norsk Kylling, et selskap Rema er heleier i. Nå lanserer han den nye kyllingrasen Hubbard JA787.
  • Ståle Langørgen
  • Marianne Tønset

– Vi gjør det fordi vi har lyst. Vi regnet på at dette var mulig å få til økonomisk. I Rema har vi en tredelt forretningsidé, som både handler om pris, kvalitet og ansvar, og dette er kanskje det mest innertier-produktet vi noen gang har hatt. Det treffer vanvittig godt på alle tre parameterne, sier administrerende direktør i Rema 1000, Ole Robert Reitan, til Adresseavisen. Han er også styreleder i Norsk Kylling.

Les hele saken med abonnement