Slik snudde Nordens største bank ryggen til omstridt advokatselskap etter Panama Papers-avsløringen
I april 2016 ble det kjent at Nordea hadde hjulpet kunder inn i skatteparadis. Da kuttet storbanken all kontakt med advokatene som styrte postboksselskapene. Flere kunder fikk problemer med å rydde opp.
Nordea Norges adm. direktør Snorre Storset har gjennom såkalt Private Banking ansvaret for Nordea-kunder som får spesialservice. Foto: Jon Olav Nesvold, NTB scanpix
- Trond J. StrømJournalist / researcher
- Henning Carr EkrollNyhetssjef
«De har ikke lenger lov til å snakke med oss»
Dette skriver en ansatt ved advokatfirmaet Mossack Fonsecas kontor i Luxembourg til en russisk forbindelse 30. juni 2016. Russeren er kontaktperson for en Nordea-kunde, men både han og advokatfirmaet har problemer med å få kontakt med Nordens største bank.
Les hele saken med abonnement