Hopp til innhold

Aftenposten

  • A-magasinet
  • Osloby
  • Sport
  • Meninger
Meny Lukk

Økonomi

  • FOTO: Jon Olav Nesvold, NTB scanpix Nordea Norges adm. direktør Snorre Storset har gjennom såkalt Private Banking ansvaret for Nordea-kunder som får spesialservice.

Slik kuttet Nordea kontakten med Mossack Fonseca etter Panama Papers-avsløringen

I april 2016 ble det kjent at Nordea hadde hjulpet kunder inn i skatteparadis. Da kuttet storbanken all kontakt med advokatene som styrte postboksselskapene. Flere kunder fikk problemer med å rydde opp.

Sigurd Bjørnestad
Nina Selbo Torset
Trond J. Strøm
Henning Carr Ekroll
Publisert: 20.jun.2018 18:59
Oppdatert: 20.jun.2018 21:17

«De har ikke lenger lov til å snakke med oss»

Dette skriver en ansatt ved advokatfirmaet Mossack Fonsecas kontor i Luxembourg til en russisk forbindelse 30. juni 2016. Russeren er kontaktperson for en Nordea-kunde, men både han og advokatfirmaet har problemer med å få kontakt med Nordens største bank.

Abonnent? Logg deg inn her.

Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her

Velg abonnementet som passer best for deg

Abonnementet fornyes automatisk hver 30. dag. Avslutt når som helst.

Prøv Aftenposten i 30 dager for 1 kr

Prøv 30 dager for 1 kr
  • Tipstelefon 02286
  • Send Nyhetstips på epost
  • Tips via secure drop
  • Debattinnlegg på epost

  • Kundeservice
  • Annonsere i Aftenposten
  • Personvernpolicy
  • Informasjonskapsler
Ansvarsmerket
  • Sjefredaktør og adm. redaktør: Espen Egil Hansen
  • Politisk Redaktør: Trine Eilertsen
  • Nyhetsredaktør: Tone Tveøy Strøm-Gundersen
  • Featureredaktør: Lillian Vambheim
  • Kulturredaktør: Cecilie Asker
  • Debattredaktør: Erik Tornes
  • Utviklingsredaktør: Eirik Hammersmark Winsnes
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Aftenposten. ACAP-beskyttet. Aftenposten arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Aftenposten har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
Aftenposten sentralbord: Tlf. 22 86 30 00 – Adresse: Akersgata 55, 0180 Oslo