Aftenposten

  • A-magasinet
  • Osloby
  • Sport
  • Meninger
Meny Lukk

Osloby

Emne
  • Restaurantguiden
  • Sulten
  • Byliv
  • Nyheter
    • Politikk
    • Norge
    • Verden
    • Økonomi
    • A-magasinet
    • Podkast
    • Karriere
  • Osloby
    • Restaurantguiden
    • Sulten
    • Byliv
  • Sport
    • Fotball
    • Live
    • Langrenn
    • Sprek
    • Friidrett
  • Meninger
    • Leder
    • Debatt
    • Kommentarer
    • Kronikk
    • SiD
  • Kultur
    • Film
    • TV-serier
    • Musikk
    • Litteratur
  • Eavis
    • Arkiv
  • A til Å
A til Å
    • Aftenposten+
    • Aftenposten Junior
    • Aftenposten TV
    • A-magasinet
    • Arkiv
    • Alpint
    • Bil
    • Bolig
    • Byliv
    • Debatt
    • Digital
    • Dødsfall
    • eAvis
    • Eliteserien
    • Event
    • Familie
    • Film
    • Fotball
    • Friidrett
    • Golf
    • Hopp
    • Håndball
    • Inneriks
    • Ishockey
    • Karriere
    • Kloden vår
    • Kommentar
    • Kronikk
    • Kultur
    • Langrenn
    • Leder
    • Litteratur
    • Live
    • Magasiner
    • MAGASIN+
    • Meninger
    • Musikk
    • Oles klode
    • Osloby
    • Podkast
    • Politikk
    • Rabattkoder
    • Reise
    • SiD
    • Skiskyting
    • Sport
    • Sprek
    • Sulten
    • Supporter
    • Sykkel
    • Utenriks
    • Økonomi
  • Event
  • Tips oss
  • Kontakt
  • Annonsering
  • Kjøp Aftenposten Junior
  • Få et magasin gratis
  • Bedriftsabonnement
  • FOTO: Leif Gjerland Diskret navngitt med gamle betegnelser nøyer dagens turveiskilt seg med å fortelle at de er et kommunalt prosjekt.

Dette er Oslos ukjente turveier

OSLO FØR: Høstferien er turtid. Da venter soppene, fisken kaller og aldri kan bålsvidde pølser smake bedre. Da er det bra at Oslos snart hundre år gamle turveinett har våknet fra sin tornerosesøvn.

Leif Gjerland
leif.gjerland@gmail.com
Publisert: 28.sep.2017 15:56
Oppdatert: 28.sep.2017 15:56

Vi tror fort vekk at vår hang til å dra ut på tur er en del av den norske folkesjela, men særlig genuint norsk er det neppe.

I sin bok «Fra Christiania til Stor-Oslo» henviste for eksempel Oslos legendariske reguleringssjef Harald Hals til Bostons parkårer da han lanserte et system med grøntdrag ut av sentrum i 1929.

i
i

Abonnent?

Bli abonnent for å lese videre.
Er du abonnent? Logg deg inn her.
Du er logget inn med . Vi finner ikke et aktivt abonnement på denne e-posten.
Er du abonnent? Fortsett her
Du er logget inn med . Vi finner ikke et aktivt abonnement på denne e-posten.
Er du abonnent? Logg deg ut og logg deg deretter inn med den e-posten du har registrert ditt abonnement på.
Prøv 1 måned for 1 krone

Hele Aftenposten digitalt.

Alt innhold på aftenposten.no + digitale utgaver av A-magasinet og papiravisen. Avslutt når som helst.

Prøv 1 måned for 1 krone

Ordinærpris kr 199,- pr. mnd (kr 99,- for deg under 30 år)

Digitalt hver dag og papiravisen i helgen.

Alt innhold på aftenposten.no + papiravis i helgen sammen med A-magasinet på fredag. Avslutt når som helst.

Prøv 1 måned for 1 krone

Ordinærpris kr 339,- pr. mnd.

Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her

Til forsiden Til toppen
  • Tipstelefon 02286
  • Tips på e-post
  • Varslertjenesten Securedrop
  • Debattinnlegg på e-post
  • Sentralbord 22 86 30 00
  • Annonser 2286 3010
  • Kundeservice 2189 6040
  • Vis Akersgata 55 i kart
  • AdresseAkersgata 55, 0180 OSLO
  • Sjefredaktør og administrerende direktørEspen Egil Hansen
  • Politisk redaktørTrine Eilertsen
  • NyhetsredaktørTone Tveøy Strøm-Gundersen
  • KulturredaktørSarah Sørheim
  • FeatureredaktørLillian Vambheim
  • RedaktørHarald Stanghelle
  • UtviklingsredaktørEirik Hammersmark Winsnes
  • Personvernpolicy og cookies
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Aftenposten. ACAP-beskyttet. Personvernpolicy og cookies. Aftenposten arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Aftenposten har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.