Fotball

Dette er TILs nye slagord: – Det viser at vi «står han av» i barske omgivelser

– Det er et bilde på hvem vi er, hvor vi kommer fra, hva som har formet oss og gitt oss egenskaper til å stå han av i barske omgivelser og klima.

KRAFT IFRA NORD: Her gir Morten Gamst Pedersen en klar beskjed til dommeren. Til høyre: Ulrik Yttergård Jenssen.
  • Lars Eidissen
  • Øyvind Sivertsen
    iTromsø

Tromsø IL jobber med en ny strategiplan frem mot klubbens 100-årsjubileum i 2020. Nå er det et helt nytt slagord for den nye tiden TIL skal gå i møte:

«Kraft ifra nord».

TILs hjemmeside heter det:

– «Kraft ifra nord» er et bilde på hvem vi er, hvor vi kommer fra, hva som har formet oss og gitt oss egenskaper til å «stå han av» i barske omgivelser og klima. Vi er formet av en vill og vakker natur, et røft klima og det offensive nordnorske lynnet.

Les også

Dette kan bli TILs nye venstreback

Videre heter det at kraft ifra nord skal være gjenkjennbart i Gutans spillestil, spillerstallen og hvordan laget opptrer på banen.

– Vår visjon uttrykker selvtillit til å sette oss høye sportslige mål, og en vinnervilje som bidrar til å nå dem, skriver TIL på hjemmesiden.

TIL-DIREKTØR: Stig-Arne Engen

– Skal gjenspeiles på Alfheim

TIL-direktør Stig-Arne Engen sier til iTromsø at slagordet også skal gjenspeiles i slik «Gutan» fremstår hjemme på Alfheim.

– Det skal være gjenkjennbart i spillestilen når vi snakker om sporten som produkt. Vi skal fremstå på Alfheim med en kraft på banen i henhold til en slik beskrivelse, sier Engen.

– Kraft ifra nord passer veldig bra for vi vil at lagene som kommer hit skal grue seg til møtet med Alfheim. Vi skal bruke den kraften som vi har i laget. Og vi skal få i gang i Fort Alfheim og da er kraft ifra nord midt i blinken, sier forsvarsspiller Kent-Are Antonsen til klubbens egen hjemmeside og legger til:

– Jeg er ikke akkurat kjent som en Feinschmecker, så jeg kommer nok til å få mine gule kort i år. Vi skal vise muskler, legger han til med et stort smil.

Les også

Gamstens råd til ungguttene: – Man må være villig til å ofre det som skal til. Familie, venner, kjæreste – alt.

Treffende for hovedaksjonær

At strømleverandøren Troms Kraft er hovedaksjonær i aksjeselskapet TIL Fotball AS, som drifter Tromsø ILs toppfotballsatsing, har ikke hatt påvirkning for valget av nytt slagord.

– Hehe. Det har det ikke, men jeg vil tenke at de vil synes den er veldig god og treffende, sier Stig-Arne Engen.

Les mer om

  1. Tromsø
  2. Tromsø IL