Fotball

Fryktet økonomisk smell: Øker sponsorbudsjettet

Både sesongkortsalget og sponsorinntektene i Molde Fotballklubb ser ut til å overleve to sesonger med korona.

Både markedsdirektør Oddvar Talset (t.v.) og billettsjef Lars Outzen er fornøyd med Molde Fotballklubbs økonomiske utvikling gjennom koronapandemien.

En måned før seriestart ser tallene lovende ut for begge deler, ifølge markedsdirektør Oddvar Talset i Molde Fotball, som har et totalbudsjett rundt 110 millioner kroner.

– I fjor hadde vi cirka 30 millioner kroner i rene markedsinntekter. Vi budsjetterer marginalt høyere i år, med ei økning på en liten million slik at totalen blir rundt 31 millioner. Vi har allerede nådd 27 millioner i signerte avtaler, og vet at det ligger en del papirer klare som gjør at vi styrer mot det budsjetterte tallet, sier Talset.

Les hele saken med abonnement