Fotball

Molde fornøyd med salget av sesongkort - 400 foran fjoråret

Flere felt på stadion er allerede utsolgt.

Moldes sesongkort er populære. Her fra hjemmekampen mot Brann forrige sesong. Foto: Erik Birkeland

  • Thomas Rud

Klubben har solgt 4974 sesongkort på Aker stadion til årets sesong så langt. Det er fire hundre flere enn på samme tid i fjor.

– Vi håper å selge fem hundre flere sesongkort enn vi solgte i fjor til slutt, og i så måte er vi i rute. Det er også flere felt som er utsolgt, sier billettsjef Lars Outzen til Romsdals Budstikke.

Vil selge 7500

Han gleder seg over at salget går jevnt og trutt, og håper de totalt sett kan få solgt 7500 sesongkort i år.

– Det tror vi er oppnåelig. Nå har vi også en barnepris på 550 kroner på sesongkort. Vi har også senket prisen på radene én og to på nummererte felt rundt stadion, fortsetter Outzen.

Lørdag møter MFK Kristiansund til treningskamp klokka 15 på Aker stadion, mens søndag klokka 17 er det Sandefjord som kommer på besøk.

– Vi skal selge sesongkort både lørdag og søndag på de kampene. I tillegg kan man enkelt kjøpe sesongkort på Stadion eller på nettsidene våre, sier Outzen.

For dem som ønsker å få med seg kampene mot Kristiansund og Sandefjord vil billettene selges ved inngang 2 og inngang 9 på stadion opp mot kampstart.

– Det vil koste 100 kroner for voksne, og det vil være gratis for barn å komme inn.

Les også

Se, her er Solskjær tilbake på Aker stadion

Godt snitt

Snittet etter fjorårets sesong endte til slutt på 9159 solgte billetter og sesongkort. Da gikk snittet noe ned etter at Molde hadde sikret seriegullet. Oppmøteprosenten (hvor mange som benyttet seg av sin billett eller sitt sesongkort) endte på rundt 74 prosent, og det reelle snittet blant dem som faktisk møtte opp var 6794 tilskuere.

– Oppmøteprosenten var igjen tilbake på det høyeste vi har hatt, men dette er avhengig av blant annet det sportslige nivået og oppsettet av kamper. Og oppsettet av kamper får vi jo ikke gjort noe særlig mye med, forteller Outzen.

Ny drakt

I sitt arbeid med å prøve å selge så mange sesongkort som mulig har man også i år fokusert mye på klubbene knyttet til Prosjekt Tilhørighet.

– Vi startet med noen møter med klubbene seint på forsesongen i fjor, og disse møtene kommer vi til å fortsette med i år. Det er 170 lag og foreninger som er med der, og de er et godt salgsapparat som vi ønsker å utvikle videre. I tillegg til det kommer enkelte andre aktiviteter inn mot sesongen.

Torsdag presenterer MFK sin nye drakt. Det vil skje i restauranten på stadion klokka 18 og både trener Skullerud og noen av spillerne vil være til stede.

De med sesongkort vil slippe inn gratis på treningskampen mot Hødd 24. mars.

  1. Les også

    Molde-spiller i alvorlig bilulykke: - Jeg kunne jo blitt lam eller mistet livet

  2. Les også

    Gulbrandsen håper kneskaden ikke er alvorlig

Les mer om

  1. Forsesong
  2. Molde FK

Flere artikler

  1. FOTBALL
    Publisert:

    Årets billettsalg er det dårligste på 12 år: Nå tror Molde på opptur mot Kristiansund

  2. FOTBALL
    Publisert:

    Hjemmepublikum svikter Molde: Én av tre med billett dropper å gå på kamp

  3. FOTBALL
    Publisert:

    Snart er det bare 1000 billetter igjen til Moldes kamp mot RBK

  4. FOTBALL
    Publisert:

    Kan miste flere tusen tilskuere fordi storkampen spilles mandag

  5. FOTBALL
    Publisert:

    Det er åtte år siden Molde hadde færre tilskuere på åpningskampen

  6. FOTBALL
    Publisert:

    Ny storkamp med «ugunstig» tidspunkt – så mange billetter er solgt