Fotball

TIL kapper prisene for studenter og lanserer et nytt konsept

TIL solgte bare 50 studentårskort i fjor. Nå lanseres et nytt tilbud.

Øyvind Sivertsen
  • Øyvind Sivertsen
    iTromsø

For 750 kroner (ni kamper) kan studentene nå kjøpe et halvårskort. Dette er helt nytt, opplyser Cecilie Nøstvik, arrangementssjef i Tromsø IL, på en pressekonferanse på universitetet i dag.

Dermed kan studenter som for eksempel bare er her i vårsemesteret slippe å betale for kamper som de ikke kan gå på i høst.

Samtidig kutter TIL prisene for sesongkort til studenter. I fjor kostet det 2.000,- og 1500,- for henholdsvis fast plass og free seating. I 2017 er prisene 1.500,- og 1.250,-

Ordinær pris på sesongkort er 2.800 kroner.

– Glad i hviledagen

TIL vedgår at de ikke har hatt spesielt godt tak på studentene.

Det er 12.000 studenter i Tromsø, men i fjor solgte TIL under 50 sesongkort i denne kategorien.

– Det er nok veldig glad i hviledagen sin, søndag, smiler Jonas Johansen.

Cecilie Nøstvik har en beskjeden målsetting for 2017.

– Vi er kjempefornøyde med 50 prosent økning (altså 25 ekstra solgte kort, journ.anm.), sier Nøstvik.

– Det tror jeg vi skal klare, sier PR- og markedsleder på Driv, Ildri Jørgensen.

– Det er et stort marked og potensial. Som oftest er ikke studenter redd for å bruke stemmen heller, så jeg tror det hadde hjulpet med litt krefter fra universitetet, sier Jonas Johansen.

– Bør være mer synlig

Som en del av avtalen med studenthuset Driv skal TIL hjelpe til med fotballspørsmål til den populære quizen. Spillere fra A-laget vil derfor være til stede på enkelte quizkvelder.

– Det at de viser seg mer fram og gjør litt mer sprell, tror jeg studentene setter pris på. At de er litt mer synlig, sier Ildri Jørgensen.

TILs målsetting for 2017 er 2.500 solgte sesongkort totalt - og et snitt på 4.300 tilskuere per hjemmekamp. I fjor solgte TIL 2.280 sesongkort og hadde 4.050 tilskuere i snitt per kamp på Alfheim.

Les mer om

  1. Jonas Johansen
  2. Tromsø
  3. Tromsø IL
  4. Quiz