Sport

"Tutta" får ny sponsor

En av de anerkjente armbåndsur-produsentene bruker golfproffen Suzann Pettersen som "ambassadør".

  • Svend Ole Kvilesjø

Det norske firmaet Nortime, som representerer den sveitsiske klokkeprodusenten TAG Heuer i Norge, har inngått profileringsavtalen med Pettersen. Reklamekampanjen starter i Norge denne måneden, og Suzann Pettersen forplikter seg til å bruke fabrikkens armbåndsur både på og utenfor banen. Og som vanlig når sponsoravtaler inngås, har partene mye pent å si om hverandre. — Det er en glede å bli assosiert med TAG Heyer, et firma som representerer presisjon, lidenskap, mental styrke og stil. Det passer godt med mine verdier, og hva jeg må ha som profesjonell golfspiller, skriver "Tutta" om avtalen på sin egen nettside. Produsenten i Sveits har laget klokker og kronografer like lenge som Aftenposten har gitt ut aviser; siden 1860. I fjor høst inngikk "Tutta" en treårig avtale med utstyrsgiganten Nike. Den norske golfproffen er den første kvinnelige golfspilleren som blir betalt for å være "ambassadør" for Tag Heuer. De oppgir selv å være den fjerde største klokkefabrikken i verden, i luksussegmentet. Og Suzann Pettersen, hun er verdens fjerde beste kvinnelige golfspiller, for øyeblikket. Denne ukens golfsakerHun valgte bort LPGA-turneringen i Mexico denne uken, for å trene hjemme i Orlando, Florida.

Les også

Blinker ut nye enere

<b>Suzann Pettersen</b> er med sin fremtoning og golfspill i verdensklasse, en ettertraktet "annonseplass" for merkevarer.

Les mer om

  1. Golf