Sport

Denne treningen skal gi Hynne ny rekordsommer

Hvis alt går etter planen, ryker den norske rekorden på 800 meter i juni.

40 MINUTTER: Hedda Hynne kjører ni øvelser i løpet av økta i garasjen. Hun kjører tre serier og antall repetisjoner varierer litt fra øvelse til øvelse, fra ti og oppover. Se bilder av flere øvelser ved å klikke deg gjennom bildegalleriet som starter når du trykker på bildet som ligger øverst i artikkelen.
ARMHEV: Hvis du ikke ligger parallelt med gulvet slik som Hedda gjør ved starten av øvelsen, blir det lettere å gjennomføre.
EKSTRA UTFORDRING: Ønsker du en ekstra utfordring, kan du trene med stikk i tillegg. Og velger du å ligge på et ustabilt underlag, mer øvelsen mer krevende.
INGEN GLAMOUR: I garasjen, mellom kofferter og gammelt treverk, har Hedda Hynne alt hun trenger for å gjennomføre den 40 minutter lange styrkeøkta. Nå drømmer hun om å sette norsk rekord på Bislett i juni.
OL-MÅL: All treningen Hedda Hynne legger ned, handler om å prestere på topp under OL i Tokyo i 2020. Her tar hun armhevinger i slynga.
STABILITET: Som 800-løper handler det om å være gjennomtrent slik at hun holder posisjonen og skaper kraft framover når hun løper. Hynne trener mye kjernemuskulatur.

I garasjen hjemme på Byåsen gjør Hedda Hynne slyngetreningen som skal gi henne styrke til å knuse en åtte år gammel norsk rekord på 800 meter: 1.59,82.

– Det er fort, sier 27-åringen, som løper for Strindheim, om Ingvild Måkestad Bovims rekord.

Les hele saken med abonnement