Sprek

Sprekpodden: Mange unge doper seg til større muskler. Slik kan du gripe inn.

Hvordan oppdage og forebygge doping? Dette kan du gjøre om du kjenner noen som doper seg.

PROGRAMLEDERE I SPREKPODDEN: Journalistene Silje Dyregrov og Halvor Ekeland. Foto: Nils Harald Ånstad

  • 100% Sport

I jakten på drømmekroppen, tyr mange unge til doping. I denne episoden av Sprekpodden snakker vi om hvordan foreldre kan oppdage dopingmisbruk, hva de kan gjøre for å unngå at barna begynner med det, og hva de kan gjøre om barna allerede bruker doping.

Gjesten i denne podkasten er spesialsykepleier Christine Wisløff. Hun er leder av Steroideprosjektet ved Oslo universitetssykehus. De har som mål å utvikle bedre behandling for, og få mer kunnskap om, personer som bruker anabole steroider.

Her kan du lese mer om Steroideprosjektet.

Sprekpodden kommer ut hver tirsdag og har som mål og inspirere og hjelpe til en sunn livsstil.

Her kan du høre oss/laste oss ned i iTunes.

Her kan du høre oss i Spotify.

Eller du kan høre oss i Soundcloud:

Her er flere artikler vi har skrevet om det samme temaet:

  1. Les også

    Tusenvis av nordmenn risikerer helsen i jakten på drømmekroppen: – Jeg er kanskje ikke den typiske boleren

  2. Les også

    Her ser politiet etter tegn på bruk av anabole steroider. I hele 2016 hadde politiet 900 saker for bruk og besittelse av dopingmidler.

  3. Les også

    Bent Høie slår alarm: – Legene vet ikke nok om doping

  4. Les også

    Advarer mot doping: Christian (45) har hatt syv hjerteinfarkt

Les mer om

  1. Trening
  2. Sprek
  3. Helse
  4. Doping

Relevante artikler

  1. SPREK

    Gjert Ingebrigtsens råd til barn og unge som vil bli gode i idrett: – Ikke gjør denne feilen

  2. SPREK

    Sprekpodden: Dette gjør vi feil når vi skal ned i vekt

  3. SPREK

    Sprekpodden: Slik takler du kroppspress

  4. SPREK

    Sprekpodden: Maten som hindrer deg i å gå ned i vekt

  5. SPREK

    Sprekpodden: Julegavetips? Dette treningsutstyret blir trendy i 2018.

  6. SPREK

    Sprekpodden: Slik legger du opp styrkeøktene på best måte